Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Få vist forsendelses omkostninger i kurven med det samme? 

Compuland
Guru

Total Posts:  374
Denmark

Yep mig igen wink

Kan jeg ikke slå det til et eller andet sted. Sådan at man når man smider en vare i kurven får vist med det samme i kurven hvad forsendelses omkostningerne er?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

Total Posts:  149

Jo, der er et modul i Magento Connect der hedder Auto Quote

Magento Community
Magento Community

Compuland
Guru

Denmark

Tak for hurtig svar smile

Hmm ser ud til at den ikke virker med den version af Magento jeg har? Magento ver. 1.3.1

Får denne fejl når jeg installere med Magento connect:
Failed to download magento-community/Mage_Autoquote within preferred state “stable”, latest release is version 0.9.8, stability “beta”, use “channel://connect.magentocommerce.com/community/Mage_Autoquote-0.9.8” to install
PEAR ERROR: install failed

Tror selv jeg har set problemet nu. Det er en beta version, hvilket ikke er en stabel version. Så ja må tage chansen eller se om jeg kan finde en stabel version

Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

I Magento Connect Manager skal du under settings vælge beta, da den ellers vil afvise alle moduler der er i beta

Magento Community
Magento Community

Compuland
Guru

Denmark

Torben - 24 April 2009 02:05 AM

I Magento Connect Manager skal du under settings vælge beta, da den ellers vil afvise alle moduler der er i beta

Ja havde godt set at det var noget med beta/stable. Men havde ikke lige tænkt over at man kunne sige at den måtte tage beta versioner med. Kikker på det og takker endnu en gang.

En andet spørgsmål hvis du har tid. Timeout tiden på ens admin del?. Kan man ændre på den så man ikke skal logge på hvergang man lige har være lidt væk fra skærmen?

God danm it jeg er en skovl til det her. Kan heller ikke får det til at virke nu hvor jeg har installeret det. Skal angive hvilken Default Method jeg bruger til forsendelse. Bruger Tablerate. Men det fatter den ikke ( eller jeg gør ikke) har kikket dokumentation for det modul Og ja. Det er lidt noget volapyk for mig. Så ja igen Takker på forhånd.

Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

Den nemmeste mÃ¥de er at lægge en vare i kurven og se HTML koden pÃ¥ din cart. Søg efter ‘<input name="estimate_method" ‘, og du finder method i value.

Magento Community
Magento Community

Compuland
Guru

Denmark

Torben - 24 April 2009 05:17 AM

Den nemmeste mÃ¥de er at lægge en vare i kurven og se HTML koden pÃ¥ din cart. Søg efter ‘<input name="estimate_method" ‘, og du finder method i value.

Har jeg så fundet: s_method_tablerate_bestway

Men i den dokumentation jeg har set på engelsk viser de at man skal angive det sådan her: tablerate_bestways_tablerate_bestway

Men uanset hvordan jeg angiver det så virker det ikke.

Eller er det mig der forventer at den gør noget den ikke gør. Det ønskede er. Jeg/kunden smider en vare i kurven. I kurven vises nu varens pris. samt en forsendelses pris. og måske en samlet pris?

Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

brug tablerate_bestway

Magento Community
Magento Community

Compuland
Guru

Denmark

Torben - 24 April 2009 06:21 AM

brug tablerate_bestway

Du er meget meget sparsom med informationerne. Speciel i forhold til det jeg skriver i mine spørgsmål.

Har som sagt prøvet med Tablerate_bestway. Og med Tablerate_bestway_Tablerate_bestway (Som vist i den engelske domumentation)

Men som jeg skriver afslutningsvis:

Måske forventer jeg noget andet den det modulet gør??

Forventer at når der smidet et produkt i kurven så viser den med det samme forsendelses prisen. Uanset hvilken side jeg står på. IKKE kun når jeg er ved checkout. OGSÅ når jeg f.eks kikker vidre på andre produkter

Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

Compuland - 24 April 2009 06:35 AM

Forventer at når der smidet et produkt i kurven så viser den med det samme forsendelses prisen. Uanset hvilken side jeg står på. IKKE kun når jeg er ved checkout. OGSÅ når jeg f.eks kikker vidre på andre produkter

Modulets eneste funktion er at forvælge en forsendelsesmetode i din cart. Jeg kender ikke til et standardmodul, der opfylder dine ønsker.

Magento Community
Magento Community

Compuland
Guru

Denmark

okay. Takker for svarene. SÃ¥ blev det afklaret.

Magento Community
Magento Community

Freddy Bang
Member

Total Posts:  52

På vores shop har vi frifragt på køb over kr. x, vil modulet håndtere at vise kr. 0 når denne grænse er overskredet eller bliver den ved med at vise prisen på den forvalgte fragt type?

Magento Community
Magento Community

Compuland
Guru

Denmark

Freddy Bang - 03 May 2009 10:26 PM

På vores shop har vi frifragt på køb over kr. x, vil modulet håndtere at vise kr. 0 når denne grænse er overskredet eller bliver den ved med at vise prisen på den forvalgte fragt type?

Tror det er noget med at du skal sætte 2 forsendelses muligheder op. Eks den som hedder gratis levering, hvor du kan sætte et beløb op som gør at køb over den pris vil udløse gratis forsendelse, og en eks tabelsats forsendelse som kan bruges til forsendelse efter vægt.

Magento Community
Magento Community

Freddy Bang
Member

Total Posts:  52

Fik ikke formuleret mit spørgsmål tydeligt nok..

Torben skriver tidligere i posten, at der findes et modul i Magento Connect der hedder Auto Quote, hvis eneste funktion er at forvælge en forsendelsesmetode i din cart..

Vi har allerede i dag på produktionsshop 2 forsendelses metode (Fast takst og afhendtning) såfremt man køber mere end x kroner så betaler vi fragten. Dette virker perfekt i dag men for at vise fragten i indkøbskurven har vi lavet en mindre tilpasning som beregner og der skal vises fast takst eller gratis afhængig af totallen i kurven.

Men med dette modul ‘Auto Quote’ lyder det som om at vi kan fÃ¥ fast takst beløbet vist med det samme og mÃ¥ske endda ogsÃ¥ automatisk skifte til gratis nÃ¥r grænsen er nÃ¥et. Dette kræver dog at ‘Auto Quote’ er mere intelligent end blot at sætte en radio knap wink

Er der nogen som har kendskab til om ‘Auto Quote’ skifte mellem fixed rate og free shipping nÃ¥r grænsen er overskredet?

Magento Community
Magento Community

Compuland
Guru

Denmark

Åhh Sorry. Nej fik ikke læst din første post godt nok, for det er sådan set beskrevet godt nok i den første post også. Desværre har jeg ingen kendskab til om det kan fungere på den måde som du efterspørger. Men tvivler da man sætter det modul op til hvilket forsendelses modul der bruges, men som sagt ved ikke om den kan håndtere mere end et forsendelses modul. Prøv at spørg dem/ham der har udviklet det.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top