Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Attribuut probleem

delsea
Member

Total Posts:  67
The Hague, Holland

Goedemiddag heren,

ik stuit op een beetje vreemd probleem. Nu 1.3.1 staat geinstalleerd op www.miss-salsa.nl (GUI je kent alleen www.allzouk.com smile)
en ik ben lekker aan het invoeren(nuja 900x 1 model schoen invoeren omdat alle stofjes etc apart moeten worden ingevoerd is hel). alle extensies inclusief de gift certs doen het *juig*, maar waar ik nu op stuit tijdens het invoeren is dat als ik een product aanmaak in de backend als config product magento in de frontend een andere attribuut set laat zien in het additionele gedeelte als wat is ingevoerd.

dus ik maak een product in de set kleding in de backend en hij laat op de frontpage de set schoenen zien in additional info.
Nu kan ik dat wel oplossen door alle default items zeg maar uit te zetten, maar dit moet toch niet mogen?

Is er ook een manier om Google Checkout uit te zetten?

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

groetjes
Vanessa

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

smile Niet helemaal, had al even gespiekt. Op Allzouk heb je namelijk in de footer text de domeinnaam staan.

Okee laten we beginnen met de makkelijkste: Google Checkout uitzetten.
Systeem>Configuratie>Verkopen>Google API>Google Checkout > Inschakelen Ja/Nee

Heb je een link naar het probleem? Wordt de set echt gewisseld weergegeven of de sets door elkaar heen?
Wat zou kunnen is dat in de attributen set, toch een paar Schoen attributen zitten. Heb je de sets aangemaakt door er telkens één te kopiëren?

Misschien een tip. Je kan je simple products ook importeren en daarna koppelen aan een config product. Dat scheelt wel wat tijd.

Succes weer.

Magento Community
Magento Community

delsea
Member

Total Posts:  67
The Hague, Holland

ik heb de sets toendertijd apart aangemaakt en het gebeurt sinds 1.3.1 geïnstalleerd staat. Ik heb het dus nu opgelost door alle default’s in de attributen uit te zetten.

er bestaat geen import van virtuemart naar magento (heb de sql nog wel kunnen redden net voor de oude hoster besloot er de stekker uit te trekken), maar ik moest dus elk product er handmatig in zetten *juig*. en dat kost me echt bergen met tijd. heb 2 handen en doe beide sites eigenlijk alleen. af en toe helpt een vriendje van me met het zetten van tags, waardoor er van allerlei kanten bezoek komt smile wat nog niet mag want officieel gaat het allemaal pas op 15 mei draaien met ad’s enzo.

nog een hoop te doen voor deze twee handjes.. smile

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

even een update, heb mijn store nu ook op 1.3.1. zitten en loop tegen hetzelfde probleem aan. Voor zover ik het nu kan zien ontstaat dit alleen met de attributen van het type “drop-down”.  Ik zag zo snel geen bug-report, ik zal er eens even induiken van het weekend.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top