Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Offline/Online koppelen

johndoe84
Jr. Member

Total Posts:  2

Na wat speurwerk heb ik voor mijn nieuwe webwinkel (foods&spirits;) gekozen voor magento om allerlei redenen. Echter zijn er nog enkele ‘features’ die ik nodig heb, maar niet op de website/faq/forum kan vinden. Het gaat om een goed voorraadsysteem tussen de webwinkel en de fysieke winkel (met oa barcode scanner) en een koppeling met een kassasysteem (dient nog worden gekocht) in de winkel zelf. Hoe ervoor te zorgen dat de webwinkel en de fysieke winkel niet met elkaar in conflict komen? Het probleem zit ook in het feit dat de winkel wel de producten los verkoopt terwijl in de webwinkel de producten zijn gebundeld, zodat alle bedragen boven de vijftien euro uitkomen ivm de gratis verzendkosten. En om het allemaal wat makkelijker te maken is er ook nog een systeem in de nabije toekomst die franchisers bedient. Daar is het voorraadsysteem ook voor nodig ...dus wat te doen smile

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Hangt van het huidige winkelsysteem af. Magento heeft API’s die dat allemala wel aan kunnen maar het zal toch afhankelijk zijn van de bestaande systemen.

Magento Community
Magento Community

johndoe84
Jr. Member

Total Posts:  2

J.T. - 20 April 2009 12:37 AM

Hangt van het huidige winkelsysteem af. Magento heeft API’s die dat allemala wel aan kunnen maar het zal toch afhankelijk zijn van de bestaande systemen.

Op het moment is er nog geen winkelsysteem...dus moet maar uitgaan van winkelsysteem kopen waarbij vraag of ze Magento zouden kunnen ondersteunen icm API van Magento? Is dus niet Magento die het moet ondersteunen..maar andersom als ik je goed begrijp?

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Zolang dat intranet systeem maar kan “praten” met de buitenwereld. Heb zelf niet zo veel verstand van dat soort systemen maar weet wel dat er extreem oude meuk bij zit. Moderne systemen zullen toch wel via XML moeten kunnen praten met systemen buitenaf.

Dan vervolgens is het de vraag of je realtime gaat synchroniseren of per interval. Dus als een bestelling via Magento binnenkomt dat je die neteen aan beide kanten update kwa voorraad of dat je dat pas doet als je de Magento bestelling daadwerkelijk gaat vervullen of dat je het elke 10 minuten ofzo doet.

Er is ook een groep bezig trouwens, heet Magento Kiosk vogens mij, die Magento als POS systeem voor in winkels willen hebben. Dan zou je maar 1 systeem nodig hebben.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top