Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

zoom funktion ved billede vises ikke

hjensen
Jr. Member

Total Posts:  11

Den zoom funktion der ofte er under et billede ved et produkt, ses ikke på min shop.
Er det et ekstra modul man skal installere, eller skal funktionen aktiveres på en eller anden måde ?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

hjensen - 16 April 2009 08:39 AM

Den zoom funktion der ofte er under et billede ved et produkt, ses ikke på min shop.
Er det et ekstra modul man skal installere, eller skal funktionen aktiveres på en eller anden måde ?

Hej Hjensen.

Funktionen virker som standard. Noget kunne tyde på at du mangler nogle .js-filer eller har forkert rettigheder på dem ?

Håber det hjælper dig på rette spor.

Magento Community
Magento Community

hjensen
Jr. Member

Total Posts:  11

Powerhosting

Hvad er det for nogle .js- filer jeg skal kigge efter ?

Magento Community
Magento Community

crius
Moderator

Total Posts:  623
Denmark

Måske er dine billeder bare ikke store nok. Hvis billedet ikke er større end den plads, der er til billedet, vises zoom ikke.

Magento Community
Magento Community

BjarneBK
Member

Total Posts:  61

Hvis jeg mÃ¥ “lÃ¥ne” trÃ¥den lidt—kan man ændre formatet og størrelsen, billederne bliver vist i? Som udgangspunkt bliver varebilleder vist i et kvadratisk format - jeg vil gerne have, at formatet er lidt højere end det er bredt - og sÃ¥ mÃ¥tte billederne godt være lidt større…

På forhånd tak!

Bjarne

Magento Community
Magento Community

crius
Moderator

Denmark

Bjarne: template/catalog/product/view/media.phtml

Magento Community
Magento Community

BjarneBK
Member

Anders Rasmussen - 20 April 2009 08:42 AM

Bjarne: template/catalog/product/view/media.phtml

Tak for tippet, Anders.
Det kan godt være, det er mig, der er langsom i opfattelsen, men hvad er det helt præcis jeg skal gøre for at ændre pÃ¥ varebilledernes størrelse? Jeg prøvede at ændre pÃ¥ et par variabler i filen; der er et sted hvor der stÃ¥r noget i retning af “width=300 hight=300” og dette ændrede jeg, uden at det fik nogen synlig effekt (og jo, jeg huskede at tømme cachen grin.

Så please, kan du gå lidt mere i detaljer?

På forhånd tak!

Bjarne

Magento Community
Magento Community

crius
Moderator

Denmark

I template/catalog/product/view/media.phtml kan du se en if-else-struktur, hvor billedet udskrives forskelligt afhængigt af, om det er stort nok til zoom eller ej. I if-grenen udskrives billedet bare i fuld størrelse, og javascript laver zoom-funktionen. I dette tilfælde defineres rammestørrelsen i CSS. Kig efter .product-image-zoom i boxes.css. I else-grenen kan du se at størrelsen er defineret med resize-metoden. Sæt to argumenter på for at definere forskellig højde og bredde.

I øvrigt skal vi måske lige være enige om, hvilke billeder vi snakker om. Jeg snakker om det store produktbillede på produktsiden.

Magento Community
Magento Community

BjarneBK
Member

Jeg taler om det billede der er pÃ¥ varens side - se venligst vedhæftede fil…

Vh,

Bjarne

Image Attachments
vareside.jpg

Magento Community
Magento Community

crius
Moderator

Denmark

SÃ¥ er vi enige.

Magento Community
Magento Community

Organicdreams
Member

Total Posts:  41
Paris

Maa jeg saa lige hoppe in og spørge om ikke ikke man kan slaa denne zoom fra? Kan man kun blive fri for den hvis billedet passer ind i rammen?
Jeg synes ikke den pynter specielt og til min produkter er den ikke helt nødvendigt.
mvh
anders

Magento Community
Magento Community

Jimmy Rittenborg
Member

Total Posts:  48
Denmark

Organicdreams - 14 May 2009 01:38 PM

Maa jeg saa lige hoppe in og spørge om ikke ikke man kan slaa denne zoom fra? Kan man kun blive fri for den hvis billedet passer ind i rammen?
Jeg synes ikke den pynter specielt og til min produkter er den ikke helt nødvendigt.
mvh
anders

I filen /app/design/frontend/default/default/template/catalog/product/view/media.phtml - kan du enten slette eller udkommentere denne del af koden:

<class="a-center" id="track_hint"><?php echo $this->__('Double click on above image to view full picture'?></p>

<
div class="image-zoom" id="track_outer">
    <
img id="zoom_out" src="<?php echo $this->getSkinUrl('images/slider_btn_zoom_out.gif') ?>" alt="<?php echo $this->__('Zoom Out') ?>" class="btn-zoom-out" />
    <
div id="track">
        <
div id="handle"></div>
    </
div>
    <
img id="zoom_in" src="<?php echo $this->getSkinUrl('images/slider_btn_zoom_in.gif') ?>" alt="<?php echo $this->__('Zoom In') ?>" class="btn-zoom-in" />
</
div>
<
script type="text/javascript">

Event.observe(window'load', function() {
        product_zoom 
= new Product.Zoom('image''track''handle''zoom_in''zoom_out''track_hint');

});
</script>

Magento Community
Magento Community