Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Inställningar för att lista produkter

SJohansson
Jr. Member

Total Posts:  3

Hej,

Jag sprang på Magento häromdagen när jag tittade efter en webshops-lösning och tycker den ser mycket intressant ut, fräscht utseende.

Jag har gjort en testinstallation lokalt och min fråga är, kan man konfigurera Magento att lista artiklarna mer likt som exempelvis Dustin gör? D.v.s om man går ner lägsta nivån hos Dustin så visar den bara rader med artikelinformationen:

Exempel
ELO TOUCHSYSTEMS 1215L 12# INTELLITOUCH PEKSKÄRM Ej i lager 5 996,00 kr 188 kr/mån Köp »
ELO TOUCHSYSTEMS 15” USB/SERIAL 1529L DARK GREY Ej i lager 7 495,00 kr 235 kr/mÃ¥n Köp »
ELO TOUCHSYSTEMS 1515L 15# ACCUTOUCH PEKSKÄRM 1-2 dagar 5 995,00 kr 188 kr/mån Köp »

Jag ska läsa på mer naturligtvis men jag tänkte att jag fiskar lite här först.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

holenderViamo
Member

Total Posts:  39
Stockholm, Sweden

Visst gÃ¥r det, men det krÃ¥ver lite ändringar i templaten. I senaste versionen (1.3) gÃ¥r det att själv välja vilka attribut som ska vara synligan i produktlistningsläge. Men du kommer ocksÃ¥ behöva “koda” lite i templaten för att komma hela vägen.

Magento Community
Magento Community

SJohansson
Jr. Member

Total Posts:  3

Ja det ordnade sig, en kollega som är programmerare fixade det åt mig. Jag måste säga att det är imponerande, även om det finns mer att önska men så är det ju alltid. Vi är otroligt nöjda och kommer använda Magento.

Däremot kan jag tipsa om att jag testade Binero som webhotell och själva installationen och “normalt” administrerande fungerade väldigt bra, men när man började köra stora artikel import/exporter sÃ¥ vart vi blockade där pga för hög last pÃ¥ deras server. Vilket jag har full förstÃ¥else för. Jag tror att detta är fallet för flera av dessa hostar.

Magento verkar törstigt på resurser så det slutade med att vi satte ihop en egen server med Linux. Svarstider när man navigerar eller kör import/export är ruggigt mycket snabbare nu.

Magento Community
Magento Community

holenderViamo
Member

Total Posts:  39
Stockholm, Sweden

Magento kräver minimum en VPS för att få acceptabel prestanda. Men det börjar se ljusare ut, Sedan 1.3 versionen har prestandan blivit betydligt bättre!

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top