Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Problem efter opdatering

DenBlaaGnu
Jr. Member

Total Posts:  3
Helsinge, Denmark

Efter at have opdateret magento fra 1.2.1 til 1.3.0 kan jeg ikke komme ind i konfiguration.
Magento kommer med denne fejl:

Warningsimplexml_load_string() [function.simplexml-load-string]Entityline 104parser error Premature end of data in tag error_email line 99  in /home/................../public_html/lib/Varien/Simplexml/Config.php on line 500
Trace
:
#0 /home/................../public_html/lib/Varien/Simplexml/Config.php(500): mageCoreErrorHandler(2, 'simplexml_load_...', '/home/................../...', 500, Array)
#1 /home/................../public_html/lib/Varien/Simplexml/Config.php(488): Varien_Simplexml_Config->loadString('

Nogen der ved hvad denne fejl skyldes?

På forhånd mange tak.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

Total Posts:  149

Hvis du har adgang til SSH er det altid bedst direkte igennem PEAR med følgende kommandoer:

1. ./pear upgrade-all
2. rm -rf downloader/pearlib/cache/* downloader/pearlib/download/*

Derudover bør du altid tømme cachen efter en opgradering.

Magento Community
Magento Community

DenBlaaGnu
Jr. Member

Helsinge, Denmark

Det har jeg ikke desværre ikke mulighed for

Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

Kan du køre opgraderingen igen fra Magento Connect?

Magento Community
Magento Community

DenBlaaGnu
Jr. Member

Helsinge, Denmark

Efter at have uploadet 1.2.1.2 manuelt igen og derefter 1.3.0 virker det hele. Ved ikke hvorfor det gik galt i første omgang, men mange tak for hjælpen.

Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

Det viser bare endnu en gang at det er super vigtigt at tage backup af Magento før en opgradering.

Jeg synes tit der er problemer med opgradering gennem Magento Connect. Derfor bruger jeg selv altd PEAR direkte i SSH.

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

Torben - 05 April 2009 11:55 AM

Det viser bare endnu en gang at det er super vigtigt at tage backup af Magento før en opgradering.

Jeg synes tit der er problemer med opgradering gennem Magento Connect. Derfor bruger jeg selv altd PEAR direkte i SSH.

Nu er Magento connect jo blot et GUI til pear, sÃ¥ mon ikke fejlen skyldes at du løber i nogle time/memory limits nÃ¥r du opdaterer gennem webserveren.  Det er ogsÃ¥ væsentligt at anvende den korrekt umask hvis din server er skruet sammen sÃ¥ din magento eksekveres som sin egen bruger.

Men du har ret, det er ultra-vigtigt at backe sin magento op inden man opdaterer. -BÃ¥de filer og database!

Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

powerhosting.dk - 05 April 2009 09:11 PM

Nu er Magento connect jo blot et GUI til pear…

Det er lige precis det er er problemet. PEAR GUI er stadigvæk i beta: http://pear.php.net/package/PEAR_Frontend_Web

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top