Magento Forum

Page 1 of 2
Magento1.3 og ePay2.0.0.5 -Fejl, mangler og nicetohaves

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

Fejl:
- Lager nedtælling virker ikke
- create statement i ved opgradering
- Epay modulet ændrer ordrens status før betaling er sket.
- Mulighed for at taste for mange cifre ind i den integrerede formular
- NewProcessing.php slettes ved opdatering af ePay modul

Mangler:
- Split payments
- https/SSL mulighed i den integrerede løsning

Nicetohaves:
- Automatisk installation til egen template
- Flere muligheder for at tilpasse POP-up layout´et
- Automatisk hævning i forbindelse med godkendelse/afsendelse af ordren i magento
- Mulighed for at angive separat template til integreret betalingsvindue (fx. 1columnphtml)

Andre som kan komme på ting til listen ?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

epay_tk
Sr. Member

Total Posts:  81
Aalborg

Hej,

Jeg blev opfordret til at komme med lidt input til denne tråd, der beskriver en række fejl / mangler i ePay modulet 2.0.0.5 til Magento.

Under fejl:
- Problemstilling omkring lagernedtælling og standard vinduet blev rettet i version 2.0.0.6
- Problem omkring ordrens status blev ændret for hurtigt blev rettet i version 2.0.0.6
- Afgrænsningen af antal tegn, der kan indtastes som kortnummer i integreret layout, blev rettet i version 2.0.0.6
- Har testet at filen app/code/core/Mage/Adminhtml/Model/System/Config/Source/Order/Status/Newprocessing.php ikke slettes ved opdatering / installation af ePay modul. Jeg har ikke kunne fremprovokere dette problem.

Punktet “create statement i ved opgradering” forstÃ¥r jeg ikke. Her kunne jeg godt tænke mig noget mere information.

Under mangler:
- Mulighed for splitpayments blev tilføjet i version 2.0.0.6

Hvad memes med punktet “https/SSL mulighed i den integrerede løsning”? At det skal være muligt at benytte butikkens eget SSL certifikat, og ikke blive ført omkring ePay relay-scriptet? Eller er der ønske om at kunne benytte ePay relay-script, hvor den henter html fra hjemmesiden via HTTPS frem for HTTP?

Under nice to have:
Det er f.eks. muligt at tilpasse den side, som betalingsvinduet åbnes i, eller betalingen sker i. Mere information om dette kan findes på siden: http://www.magentoguiden.dk/magento/vejledning/betalingsmodul.asp#layout.

Punktet “Automatisk installation til egen template” forstÃ¥r jeg ikke. Hvad menes med det?

Med punktet “Flere muligheder for at tilpasse POP-up layout´et” menes der sÃ¥, at der ønskes at kunne overstyrre layoutet i ePay Standard Betalingsvinduet? Hvis dette er tilfældet, sÃ¥ har vi hos ePay et projekt kørende, om at lave en ny udgave af betalingsvinduet, hvor dette er muligt. Alternativt kan man her selv manipulere den template, som betalingen sker i, ved brug af integreret layout. Her er det muligt at tilpasse siden efter eget ønske.

Til punktet vedrørende automatisk hævning ved godkendelse / afsendelse af ordrer, så er det noget, som jeg arbejder med hos ePay, og vil være noget, som kommer med i en af de kommende versioner. Her vil det være muligt at vælge som indstilling, om betalingerne skal hæves eller ej, når ordren afsendes.

Ellers er det muligt at se en historik over opdateringerne af ePay modulet til Magento på http://www.magentoguiden.dk.

Magento Community
Magento Community

Thomas_VJ
Member

Total Posts:  61

Thomas K - ePay.dk - 25 May 2009 05:17 AM

Hej,

Hvad memes med punktet “https/SSL mulighed i den integrerede løsning”? At det skal være muligt at benytte butikkens eget SSL certifikat, og ikke blive ført omkring ePay relay-scriptet? Eller er der ønske om at kunne benytte ePay relay-script, hvor den henter html fra hjemmesiden via HTTPS frem for HTTP?

Som det fungerer nu er SSL-sikrede Magento shops, som kører over https i checkout-delen, nødsaget til at benytte ePays pop-up vindue betalingsmodul. Det virker, men er knapt så lækkert som at køre det integrerede ePay betalingsmodul.
Jeg tror, det er det Dennis (Powerhosting) mener.

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Hej,

Jeg blev opfordret til at komme med lidt input til denne tråd, der beskriver en række fejl / mangler i ePay modulet 2.0.0.5 til Magento.

Under fejl:
- Problemstilling omkring lagernedtælling og standard vinduet blev rettet i version 2.0.0.6
- Problem omkring ordrens status blev ændret for hurtigt blev rettet i version 2.0.0.6
- Afgrænsningen af antal tegn, der kan indtastes som kortnummer i integreret layout, blev rettet i version 2.0.0.6
- Har testet at filen app/code/core/Mage/Adminhtml/Model/System/Config/Source/Order/Status/Newprocessing.php ikke slettes ved opdatering / installation af ePay modul. Jeg har ikke kunne fremprovokere dette problem.

-Det samme her, det lader til at virke i versioner >2.0.0.5

Punktet “create statement i ved opgradering” forstÃ¥r jeg ikke. Her kunne jeg godt tænke mig noget mere information.

Det var tidligere et problem ved opdatering fra 1x til 2x at installeren ikke lavede : “epay_order_status” tabellen.

Under mangler:
- Mulighed for splitpayments blev tilføjet i version 2.0.0.6

Ja, til det sidste. Nogle at vore kunder benytter https i deres checkout-areas. Lige nu er det ikke muligt at bruge den integrerede løsning sammen med SSL-krypteret checkout.

Under nice to have:
Det er f.eks. muligt at tilpasse den side, som betalingsvinduet åbnes i, eller betalingen sker i. Mere information om dette kan findes på siden: http://www.magentoguiden.dk/magento/vejledning/betalingsmodul.asp#layout.

Punktet “Automatisk installation til egen template” forstÃ¥r jeg ikke. Hvad menes med det?

Tidligere har det været et problem at ePay-modulets template/skin ikke blev kopieret med over til kundens egen template, men blot blev lagt i /default/default. -Jeg er ikke sikker på det længere er et problem da det er ved at være lidt tid siden jeg har set fejlen sidst.

Med punktet “Flere muligheder for at tilpasse POP-up layout´et” menes der sÃ¥, at der ønskes at kunne overstyrre layoutet i ePay Standard Betalingsvinduet? Hvis dette er tilfældet, sÃ¥ har vi hos ePay et projekt kørende, om at lave en ny udgave af betalingsvinduet, hvor dette er muligt. Alternativt kan man her selv manipulere den template, som betalingen sker i, ved brug af integreret layout. Her er det muligt at tilpasse siden efter eget ønske.

Ja, det ville være dejligt hvis man havde lidt friere muligheder omkring designet af pop-up-vinduet.

Til punktet vedrørende automatisk hævning ved godkendelse / afsendelse af ordrer, så er det noget, som jeg arbejder med hos ePay, og vil være noget, som kommer med i en af de kommende versioner. Her vil det være muligt at vælge som indstilling, om betalingerne skal hæves eller ej, når ordren afsendes.

Det lyder perfekt. Vil det kræve API-adgang (ePay Business) ?

Ellers er det muligt at se en historik over opdateringerne af ePay modulet til Magento på http://www.magentoguiden.dk.

Tak for svaret Thomas, dejligt at se I tager udviklingen til Magento så alvorligt. Keep it up!

Magento Community
Magento Community

epay_tk
Sr. Member

Aalborg

Tak. Det giver lidt belysning på sagen, og der er en del punkter, der skal undersøges i dybden.

Jeg, og de andre hos ePay, kan ikke klare det hele på én gang, så vi vil tage det i små etaper. Planen er først at få den nuværende BETA released i en final. Her skal der dog gå nogle uger, så Magento brugere stadig kan nå at komme med eventuelle fejl, der skal rettes. Modulet ligger p.t. i en version 2.0.0.9, og jeg vil stærkt anbefale jer at afprøve dette modul snarrest for at undgå eventuelle problemer, når der releases i en FINAL version 2.0.1.0.

Min fornemmelse lige p.t. siger mig, at der mest er behov for API-adgangen. Derfor vil den næste udvidelse af ePay modulet indeholde mulighed for at behandle betalingerne fra Magento selv, uden at skulle logge ind i ePay administrationen og gøre dette sideløbende.

API adgangen kræver dog ePay Business abonnement, så eksisterende ePay LIGT / PRO vil blive nødsaget til at opgradere deres abonnement, for at få adgang til denne del.

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Thomas K - ePay.dk - 26 May 2009 12:26 AM

Tak. Det giver lidt belysning på sagen, og der er en del punkter, der skal undersøges i dybden.

Jeg, og de andre hos ePay, kan ikke klare det hele på én gang, så vi vil tage det i små etaper. Planen er først at få den nuværende BETA released i en final. Her skal der dog gå nogle uger, så Magento brugere stadig kan nå at komme med eventuelle fejl, der skal rettes. Modulet ligger p.t. i en version 2.0.0.9, og jeg vil stærkt anbefale jer at afprøve dette modul snarrest for at undgå eventuelle problemer, når der releases i en FINAL version 2.0.1.0.

Min fornemmelse lige p.t. siger mig, at der mest er behov for API-adgangen. Derfor vil den næste udvidelse af ePay modulet indeholde mulighed for at behandle betalingerne fra Magento selv, uden at skulle logge ind i ePay administrationen og gøre dette sideløbende.

API adgangen kræver dog ePay Business abonnement, så eksisterende ePay LIGT / PRO vil blive nødsaget til at opgradere deres abonnement, for at få adgang til denne del.

Hej igen Thomas. Det ser fint ud, de sidste shops jeg har installeret idag har været med 2.0.0.9 -Det virker perfekt. Det samme med opgradering fra 2.x til 2.0.0.9

Mht. Beta, så har du jo faktisk mulighed for at angive den status på dine PEAR-pakker, således man ikke kan installere modulet medmindre man aktivt har valgt at man vil installere pakker fra beta-branch. Det ville være en god idé at at anvende den funktionalitet når ePay 2.x kommer ud i stable engang -Blot til info, det sikrer også at kunder ikke kommer til at opgradere til en beta-pakke ved en fejl.

Mht. hævning af betalinger direkte i Magento, så er det helt sikkert en crowd-pleaser feature, mange af vores kunder har efterlyst denne funktion og vi har også været ved at håndkode det for enkelte kunder. Så er er et meget kærkomment tiltag. Det giver sikkert også lidt flere kunder på business abonnementet grin

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Det kunne også være rigtig lækkert hvis der blev mulighed for at kunderne kunne vælge kort-type ved betaling i det integrerede vindue.

Som det er lige nu, er der ingen kortvælger når vinduet åbnes (i modsætning til pop-up vinduet)

Det fjerner muligheden for at lægge eventuelle gebyrer til kundens total.

Er det noget der ligger på road-mappet for ePay´s magentomodul?

Magento Community
Magento Community

epay_tk
Sr. Member

Aalborg

Nej det er ikke noget, der umiddelbart ligger i planerne, som skal udvikles.

Som det er nu, er det muligt at udregne gebyret, når kunden går til betaling - også i integreret layout. Her bliver gebyret lagt oven i den samlede pris. Har du set det - og vil det ikke dække butikkens behov?

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Thomas K - ePay.dk - 11 June 2009 02:54 AM

Nej det er ikke noget, der umiddelbart ligger i planerne, som skal udvikles.

Som det er nu, er det muligt at udregne gebyret, når kunden går til betaling - også i integreret layout. Her bliver gebyret lagt oven i den samlede pris. Har du set det - og vil det ikke dække butikkens behov?

OK. fedt!  Jeg hæftede mig blot ved teksten i ePay-modulet:(og at jeg ikke kan fÃ¥ det til at virke)

“Add payment fee to the customer (The fee will be displayed to the customer in the payment window and can ONLY be used with the Standard Payment Window)”

Det er måske bare en fejl så, eller overser jeg noget ?

Magento Community
Magento Community

epay_tk
Sr. Member

Aalborg

Jeg beklager meget - her midt i udviklingen til andre opensource systemer drillede min hukommelse mig.

Det er endnu ikke lavet til Magentomodulet i integreret layout, men det vil helt sikkert komme i næste opdatering. Det er nærmest en fejl det endnu ikke er med, for det gør, at transaktionsgebyret udregnes - også i integreret layout.

Beklager.

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Hej igen Thomas. Mens vi venter på kort-vælgeren, er der lige et par andre ting som også bør få llidt opmærksomhed.

Pop-up designer: Det forekommer mig at det snart skulle blive muligt at designe sin eget betalingsvindue. Eller ihvertfald tilpasse det mere end hvad tilfældet er idag. 

-Er I kommet en deadline nærmere ?

Fejlkoder i Magento´s ordresystem:  En del af vores kunder vil gerne have mulighed for at se Ã¥rsagen til fejlede betalinger i deres magento.

-Vil det være muligt at gemme evt. fejl-kode / fejl-beskrivelse under ordren i Magento ?

Slette ordrer som er fejlet ved betaling: Som det er nu, kommer en ordre blot til at stÃ¥ som “igang” hvis en kunde afbryder betalingsforløbet

-Kunne man sørge for at disse “ordrer” enten slettes eller sættes til annulleret istedet ?

pft.

Magento Community
Magento Community

epay_tk
Sr. Member

Aalborg

Jeg har desværre ingen dato for lanceringen af det nye ePay Standard Betalingsvindue. Ind til da vil jeg i stedet anbefale at benytte det integrerede layout, og her selv ændret layoutet. 

Med hensyn til fejlkoder, er det muligt at logge ind i ePay, og se alle afvisninger af betalinger der. Jeg syntes det er bedst at holde logikken der inde. Eksempelvis så vil afvisninger ikke kunne blive synkroniseret til magento systemet, hvis standard betalingsvinduet benyttes, da dette vindue håndtere hele logikken omkring betalingen. Logikken vil derfor kun kunne være gældende ved brug af integreret layout.

Med hensyn til det og kunne slette en ordre, hvis den ikke betales, sÃ¥ kan det ikke lade sig gøre. SpørgsmÃ¥let her er, hvornÃ¥r skal ordren slettes? Hvis betalingen afvises, hvis der er gÃ¥et 24 timer? I stedet kan ordrens status i stedet sættes til “canceled” inden der tilgÃ¥es betaling, og efter betaling f.eks. “processing”. Det er noget der kan opsættes i indstillingerne til ePay modulet i Magento.

Magento Community
Magento Community

Thomas_VJ
Member

Thomas K - ePay.dk - 22 June 2009 12:40 AM

Med hensyn til det og kunne slette en ordre, hvis den ikke betales, sÃ¥ kan det ikke lade sig gøre. SpørgsmÃ¥let her er, hvornÃ¥r skal ordren slettes? Hvis betalingen afvises, hvis der er gÃ¥et 24 timer? I stedet kan ordrens status i stedet sættes til “canceled” inden der tilgÃ¥es betaling, og efter betaling f.eks. “processing”. Det er noget der kan opsættes i indstillingerne til ePay modulet i Magento.

Dette løser desværre ikke problemet med at vare(r) trækkes ud af lager, også hvis kunde ikke gennemfører handlen. Manuel løsning ved enten at opdatere lagerstatus efterfølgende eller udstede faktura og så kreditnota er noget tidskrævende.

Magento Community
Magento Community

epay_tk
Sr. Member

Aalborg

Thomas_VJ - 05 July 2009 03:23 PM

Dette løser desværre ikke problemet med at vare(r) trækkes ud af lager, også hvis kunde ikke gennemfører handlen. Manuel løsning ved enten at opdatere lagerstatus efterfølgende eller udstede faktura og så kreditnota er noget tidskrævende.

Vil det her ikke virke at enable indstillingen “Handle Stock”? Det er en indstilling der kan enables / disable under indstillingerne til ePay modulet. Lageret vil da først blive talt ned nÃ¥r betalingen er gennemført.

“Handle stock. The quantity purchased in stock will at first be decremented as the payment is made.Handle stock. The quantity purchased in stock will at first be decremented as the payment is made.”

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Thomas K - ePay.dk - 05 July 2009 11:03 PM

Thomas_VJ - 05 July 2009 03:23 PM

Vil det her ikke virke at enable indstillingen “Handle Stock”? Det er en indstilling der kan enables / disable under indstillingerne til ePay modulet. Lageret vil da først blive talt ned nÃ¥r betalingen er gennemført.

-Men tæller den ikke ned i samme øjeblik man trykker “Place Order” -sÃ¥ vidt jeg kan se er der ikke noget tjek af om betalingen gik godt ?
Thomas K - ePay.dk - 05 July 2009 11:03 PM

“Handle stock. The quantity purchased in stock will at first be decremented as the payment is made.Handle stock. The quantity purchased in stock will at first be decremented as the payment is made.”

Giv mig et kald på 8625 3320 -Så kan vi teste det i vores demo-store.

Magento Community
Magento Community

Thomas_VJ
Member

Thomas K - ePay.dk - 11 June 2009 06:03 AM

Det er endnu ikke lavet til Magentomodulet i integreret layout, men det vil helt sikkert komme i næste opdatering. Det er nærmest en fejl det endnu ikke er med, for det gør, at transaktionsgebyret udregnes - også i integreret layout.

Hej Thomas,

Jeg bumper lige tråden igen ...

Kan du sige noget om hvornår i opdaterer den integrerede betalingsløsning så den kan bonne gebyrer videre til kunden?
Vil det i øvrigt være muligt at betale med e-dankort i den integrerede løsning i det kommende opdaterede modul?

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 1 of 2