Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Problemer med opgradering til 1.3.0

Torben
Sr. Member

Total Posts:  149

SÃ¥ er der kommet en version 1.3.0 af Magento

Opgradering var selvfølgelig ikke uden problemer. Efter opgradering så administrationen mildest talt lidt amputeret ud. Bland andet var oversigtet/dashboard fuldstændig blank. Det problem løste dog sig selv efter at jeg tømte cachen.

Der er nogle enkelte funkionelle opgraderinger, så hvis du har lavet dit eget theme skal det opdateres. Det tager dog ikke lang tid hvis man bruger diff filerne: http://www.magentocommerce.com/downloads/assets/1.3.0/1.2.1.2-1.3.0-default-theme.diff

Er der nogen der har oplevet andre problemer?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

Vi har opdateret et par stykker idag uden problemer. Har også kun hørt fra enkelte kunder hvor opgraderingen ikke gik godt.

Kan du bekræfte at der er ca. 10-15% performance at hente i frontenden ved at opdatere?

Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

Magento siger selv at der er op til 40% forbedring af performance. For mit vedkommende er det en mærkbar forbedring, og uden at have præcise tal på det, tror jeg at det er tættere på 40% end 15%.

Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

Er der andre end mig der har problemer med at skifte sprog i backend? Når jeg vælger engelsk står drop-down boxen på engelsk, men sproget er stadigvæk danks.

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Jeg har set samme problem i et par shops idag. Dog er det dansk man ikke kan vælge.

Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

Fejlen er rettet, så vi må bare håbe på at der snart kommer en opdateting: http://www.magentocommerce.com/bug-tracking/issue?issue=5732

Magento Community
Magento Community

BjarneBK
Member

Total Posts:  61

Ingen skalering af billeder!

Efter at have opgraderet til 1.3.0 oplever jeg at Magento ikke længere skalerer varebillederne. Thumbnails på varelisten bliver vist fint nok, men når jeg klikker på en vare, og kommer ind på varens side, så får jeg kun et udsnit af billedet vist.

Har andre oplevet noget tilsvarende?

EDIT: For at det ikke skal være løgn, sÃ¥ viser det sig, at jeg heller ikke kan tilføje varer til indkøbskurven nu!  shock

Venlig hilsen,
Bjarne

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Noget tyder også på at ePay modulet fejler vi visse sitationer.

Andre der har problemer med at den integrerede betalingsform ikke vises i magento 1.3. ?
Og kan foreslå et andet fiks end at manuelt slette alle ePays filer og geninstallere modulet.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top