Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Plaatsen van Block binnen category zonder catalog.xml of category/view.phtml aan te tasten (hopelijk krijg ik hier antwoord!)

marcelv91
Jr. Member

Total Posts:  29

Ik had mijn vraag al op het engelstalige forum gesteld een tijdje terug, maar krijg er geen reacties op, vandaar dat ik het hier nog eens probeer:

Ik zit al hele tijd te prutsen met één ding in een zelfgemaakte moduel wat maar niet wilt lukken. Inmiddels denk ik dat het gewoon niet mogelijk is, maar ik probeer het toch nog een keer hier.

Ik heb een eigen module gemaakt, die een attribuut aan de categorieen toevoegt, en deze toont op een categorie pagina. Wat voor attribuut, enz. is voor de vraag niet helemaal relevant. Dit werkt namelijk ook prima, enige wat maar niet wilt lukken, is het plaatsen van dit attribuut op een bepaalde plek in de pagina.

Ik heb een eigen layout.phtml gemaakt, welke mijn specifieke block rendert op de category pagina. Dit werkt prima, zolang ik bij reference ‘content’ gebruikt. Zie deze code

<catalog_category_default>
           <
reference name=\"content\">        
             <
block type=\"categoryreadmore/readmore\" name=\"slim_readmore\">

Probleem hiermee is dat dit niet de plek is waar ik hem wil hebben. Hiermee wordt hij helemaal boven aan de omschrijving (of onderaan de producten) geplaatst. Ik wil hem echter precies tussen de omschrijving van de category en de producten van de category. Echter, de producten is een genest block. Oftewel, deze staat in de het blok category. Zie deze structuur, dat is hoe de pagina wordt opgebouwd vanuit de standaard template:

<reference name=\"content\">
            <
block type=\"catalog/category_view\" name=\"category.products\" template=\"catalog/category/view.phtml\">
<!-- 
Hier moet mijn block gerenderd wordenzonder dit bestand aan te passen -->
                <
block type=\"catalog/product_list\" name=\"product_list\" template=\"catalog/product/list.phtml\">

Mijn blok, moet dus boven het blok ‘product_list’ , binnen het blok category.products komen. Dit is me echter niet gelukt. heb van alles geprobeerd (verschillende references, before, after, enz.) Het lukt gewoon niet..

Hoe kan ik dit doen, is het uberhaupt mogelijk?

PS. Hierbij mijn huidige update code:

<catalog_category_default>
           <
reference name="content"> <!--
             <
block type="mymodule/module" name="my_module" before="product_list" >
                <
action method="setTemplate"><template>mymodule/mymodule.phtml</template></action
             </
block>
          </
reference>
        </
catalog_category_default>

Het zou heel top zijn als iemand hier een oplossing voor zou hebben!

Alvast bedankt!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top