Magento Forum

Ordre bekræftelser udsendes sporatisk

Kewin
Jr. Member

Total Posts:  7

Hej Alle

Jeg/vi er løbet ind i et lille problem med vores shop, af den ene eller anden grund udsendes der ikke ordrebekræftelser til alle kunder, Hvis der er nogen af jer der er løbet ind i det samme problem og evt kender løsningen vil jeg meget gerne høre mere.

Div oplysninger:
Version 1.1.6.
http://www.protune.dk
quickpay betaling

Ser frem til at blive klogere,

Kewin

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

Kewin - 24 March 2009 11:02 PM

Hej Alle

Jeg/vi er løbet ind i et lille problem med vores shop, af den ene eller anden grund udsendes der ikke ordrebekræftelser til alle kunder, Hvis der er nogen af jer der er løbet ind i det samme problem og evt kender løsningen vil jeg meget gerne høre mere.

Div oplysninger:
Version 1.1.6.
http://www.protune.dk
quickpay betaling

Ser frem til at blive klogere,

Kewin

Hej Kewin

Jeg ville nok starte med at opdatere magento´en.

Du kan forhøre dig hos dit webhotel om der evt. skulle være nogle begrænsninger på mail udsendelsen. Måske endda få dem til at taile loggen mens magento´en skulle sende en mail.

Alternavtivt kan du sætte magento´en op til at anvende en specifik SMTP-server, her kunne det være en fordel med én som du har tillid til og hvor du har mulighed for at se hvad der går galt.

Det kunne jo også bare tænkes at dit webhotel er listet i nogle spam-blocklists eller lign. og derfor bliver dine mails aldrig leveret.
-Modtager du evt. bounce-beskeder hvis dine mails afvises ?

Håber det hjælper dig lidt på vej.

Magento Community
Magento Community

Kewin
Jr. Member

Total Posts:  7

Hej

Jeg har nu forsket lidt vidre i sagen, det ser faktisk ud som om fejlen ikke er sporatisk men opstår når der er tale om betaling med DK kort, kan en sådan fejl ligge i betalingsmodulet?

Vedr opdatering er det pt ikke muligt da quickpay betalingsmodulet ikke funker på nyere versioner, af en eller anden årsag.

Kewin

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

Kewin - 26 March 2009 12:00 AM

Hej

Jeg har nu forsket lidt vidre i sagen, det ser faktisk ud som om fejlen ikke er sporatisk men opstår når der er tale om betaling med DK kort, kan en sådan fejl ligge i betalingsmodulet?

Vedr opdatering er det pt ikke muligt da quickpay betalingsmodulet ikke funker på nyere versioner, af en eller anden årsag.

Kewin

Ja, du kan evt. tjekke om dit betalingsmodul sætter ordrens status korrekt ved betaling.

Jeg har en formodning om at vi ser et opdateret quickpay modul til magento indenfor den næste uge-14 dages tid.

Ellers har vi fornuftige erfaringer med ePay´s modul. Der får du også mulighed for at integrere betalingsvinduet i magento.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top