Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Forsendelsespris og gratis levering

Henriette
Jr. Member

Total Posts:  2

Hej,

Jeg vil gerne give en fast pris på forsendelsen (uanset vægt) og samtidig give gratis levering ved køb over 500 kr og har ingen problemer med oprettelsen.

Ved køb under 500 kr vises kun den faste, som den skal. Men ved køb over 500 kr vises begge leveringsformer.
Jeg vil gerne have at det kun er den gratis leveringsform som vises når det er over 500 kr.

Er der nogen der ved hvordan det kan gøres??  - Og hvordan kan jeg gøre det sÃ¥ leveringsmetoden er forudvalgt/eller blot vises, da der alligevel kun er 1 leveringsmetode der kan vælges??

vh
Henriette

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

LouiseE
Jr. Member

Total Posts:  18

Hej Henriette

Det gør du under System -> Konfiguration -> Leveringsformer

Her laver du en leveringsform med Tabelsats (med fast håndteringsgebyr). Sæt den som den eneste aktive leveringsform.

For at angive tabelsatserne (f.eks 48 kr for ordrer op til 600 og gratis derover) skal du nu vælge at konfigurere for “main website” (drop down menu øverst til venstre). SÃ¥ fÃ¥r du mulighed for at eksportere CSV (gør det), lav rettelser i csv filen i forhold til dine satser og importer den igen.

Håber denne hurtige forklaring kan hjælpe dig på vej

/LouiseE

Magento Community
Magento Community

espz
Jr. Member

Total Posts:  4

LouiseE > Mig bekendt kan man kun sætte tabelsatser op i forhold til ordrens samlede vægt, og ikke beløb..

Vi har samme “udfordring” og CSV-filen ser sÃ¥dan ud:

“Land”,"Region/stat”,"Postnr.","Vægt (og over)”,"Forsendelsesomkostninger"
DNK,*,*,0.0000,60.0000
DNK,*,*,30000.0000,135.0000
DNK,*,*,20000.0000,135.0000
DNK,*,*,15000.0000,110.0000
DNK,*,*,10000.0000,95.0000
DNK,*,*,5000.0000,75.0000
DNK,*,*,1000.0000,60.0000

...men jeg kan ikke helt gennemskue, hvor du ville definere gratis fragt i forhold til ordretotalen.

/Kasper

Magento Community
Magento Community

espz
Jr. Member

Total Posts:  4

LouiseE > ...og sÃ¥ faldt tiøren. Jeg havde overset muligheden ‘Betingelse: Pris vs. destination’
Det må også være løsningen for Henriette

/Kasper

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top