Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Zelfde factuurnummers met verschillende talen? 

Spinko
Member

Total Posts:  41

Beste mensen,

Is het mogelijk om het zo in te stellen dat het engelse gedeelte + het nederlandse gedeelte dezelfde factuurnummers gebruiken. Op het moment als er een product gekocht wordt bij het engelse gedeelte wordt het factuurnummer 1009001 en bij het nederlandse gedeelte 3009001.

Oftewel bij engels begint die met 10 en bij NL met 30. Is dit te veranderen, zodat zowel ENG als NL beide gewoon beginnen met 10? Want volgens mij accepteert de belastingdienst geen verschillende factuurnummers....

Alvast bedankt.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

hydra
Guru

Total Posts:  378
Amsterdam

Hoi,

Ik had het zelfde probleem.
check deze pagina :
http://eliasinteractive.com/blog/magento-ecommerce-how-to-reset-all-test-order-information-and-set-unique-prefix-for-orders-invoices-shipments-and-credit-memos/
Ben vergeten wat ik allemaal gedaan heb om het voor elkaar te krijgen maar het was redelijk makkelijk te doen.
Probleem dat ik nu nog heb is dat alle shops nu doornummeren en niet alleen de storeviews.
Waarschijnlijk laat ik het zo.

Ronald.

Magento Community
Magento Community

Spinko
Member

bedankt Ronald! Ik zal het even doorlezen

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Het is een goeie vraag en eentje waar een antwoord op gevonden moet worden smile

Als je echter alle pre-fixen bijvoorbeeld een “1” geeft loop je echter tegen het probleem aan dat je geen opvolgende nummering hebt.

Het kan dan namelijk voor komen dat de Nederlandse winkel bij nummer 10000029 is en de Engelse winkel bij 10000012.  Echter 012 is al geweest in de Nederlandse shop. Ik laat het in mijn winkel dus voorlopig op de manier zoals het standaard is in Magento. Op die manier heb ik per winkel namelijk opeenvolgende identieke factuurnummers, wat prima is uit te leggen aan de belastinginspecteur lijkt mij.

Dat neemt niet weg dat het fijn zou zijn als je kan tussen deze twee opties zou kunnen kiezen.

Magento Community
Magento Community

Spinko
Member

Ja, inderdaad Gui. Mij maakt het niet uit dat de factuurnummers los van elkaar lopen. Maar het gaat mij natuurlijk om de belastingdienst smile. Ik zal overigens deze vraag op een forum stellen waar meerdere ondernemers + belastingadviseurs zitten.

Overigens heb ik url van Ronald gelezen en kom ik er nog steeds niet uit smile

Magento Community
Magento Community

hydra
Guru

Total Posts:  378
Amsterdam

Hoi,

Ik heb nog ff gekeken en dit is het voor jou relevante stukje.

In eav_entity_store added two entries:
For 
orders
entity_type11
store_id
0
increment_prefix
0
increment_last_id
010000000 (of any other start id that you choose)

For 
invoices
entity_type16
store_id
0
increment_prefix
0
increment_last_id
000000001 (of any other start id that you choose)

additionallychanged the values of â€œincrement_per_store” from 1 to 0 for entity_type_code 11 and 16 (order and invoicein eav_entity_type.

Hier is nog een tread met meer info
http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/5893/P15/

Succes,
Ronald.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top