Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Nye problemer med upload af billeder

LouiseE
Jr. Member

Total Posts:  18

Hej

Jeg benytter Firefox til upload af billeder. Det har tidligere virket fint. Efter en periode uden upload oplever jeg nu at det ikke virker mere. BÃ¥de Google Chrome, IE og firefox har samme opførsel - der sker intet ved tryk pÃ¥ de to knapper ("gennemse filer” og “upload").

Jeg har tidligere oplevet samme problem som der er skrevet andre tråde om, nemlig at filen kan vælges men ikke uploades. Dette problem blev løst ved at anvende firefox. Det er ikke samme problem jeg oplever nu. Nu sker der intet - jeg kan ikke engang vælge filer.

Nogen der har oplevet noget tilsvarende og kan guide mig på rette vej?

/LouiseE

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Baronen
Jr. Member

Total Posts:  28

Som du vil kunne se i min trÃ¥d andetsteds, sÃ¥ havde jeg det samme problem, som jeg har løst ved at UL’e direkte til images-mappen via ftp.

Men det er da underligt at der pludselig er dette problem.

Magento Community
Magento Community

LouiseE
Jr. Member

Total Posts:  18

Hej

Tak for dit svar. Jeg har ikke fundet din tidligere tråd i mine søgniger. Jeg vil se om jeg kan finde den.

Jeg er kommet lidt tættere på mit problem siden sidst. Jeg har fundet ud af at jeg har fået installeret en for ny version af flash (10 etellerandet) i forhold til min magentoversion (1.1.6). Jeg har prøvet at installere Magento ver 1.2.1.2 og så virker upload fint igen.

Umiddelbart ser det altså ud til at en opgradering løser problemet (men medfører en del andre problemer, men det er vist en helt anden sag).

/LouiseE

Magento Community
Magento Community

Baronen
Jr. Member

Total Posts:  28

Det er denne: http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/35962/ overskriften er “Forsvundet forsidefoto”

Jeg bruger Magento version 1.1.8

Hvor har du hørt om det med flash-versionerne?

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

Vi kan bekræfte at file uploads gennem flash er deaktiveret i visse versioner af flash.

Hvis du bekytter siden med password fx. via din .htaccess skal du tilføje flg. til den før file uploads virker:

<LimitExcept POST>
Require valid-user
</LimitExcept>

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top