Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Vage problemen met Magento

delsea
Member

Total Posts:  67
The Hague, Holland

hi,

Voor mijn sites ben ik recent over gegaan van Joomla met Virtuemart naar Magento.

Ondanks dat ik gek ben van Magento als nieuwe shop programmatuur zit ik met een aantal issues die ik niet snap en aangezien ik niet nachtenlang wil wakker liggen van deze issues wil ik ze hier posten. Misschien dat één van jullie een oplossing weten.

a) bij een bestelling van een klant komt mijn eigen adres als shipping en billings adres te staan ipv die van de klant
b) email: het systeem weigert verstuurt uit magento naar mijn bedrijfsemail te sturen, als ik een gmailadres invoeg dan krijg ik wel alle mails uit het systeem.. heeft iemand dit probleem gehad? of ligt dit puur aan de kant van mijn mail instellingen?
c) nieuwsbrieven, geen verzending uit het systeem, is het verstandig om nieuwsbrieven vanuit magento te blijven sturen of kan ik beter naar een externe partij overschakelen?
d) heeft iemand een volledige TPG verzendlijst (csv per weight) gemaakt aangezien mijn sites mondiaal verzonden worden, of iemand die me ermee kan helpen?

Alvast bedankt voor het lezen

Vanessa
Miss Salsa Nederland

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

a) Nog niet eerder gelezen. Helpt een cache refresh? Is het op een andere computer of probeer je zelf als verschillende klanten orders aan te maken op dezelfde pc?

b) Heb ik op het forum eerder iets over gelezen. Geen idee meer waar, is even geleden dus even goed spitten. Misschien is wordt het gezien als Spam

c) Heb je een cron Job aangemaakt? Dan zou dit prima moeten werken. --> http://www.magentocommerce.com/wiki/how_to_setup_a_cron_job
Ik gebruik het Magento nieuwsbrief systeem met succes. Wanneer je de Analytics URL builder gebruikt kan je ook goed zien hoeveel mensen daadwerkelijk n.a.v. je nieuwsbrief op de site gekomen zijn: http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?answer=55578&hl;=en

d) zie bijlage, let wel het zijn oude tarieven en niet mondiaal maar het zal je in ieder geval op weg helpen.

File Attachments
tablerates.zip  (File Size: 2KB - Downloads: 229)

Magento Community
Magento Community

chason70
Member

Heeft iemand misschien de tablerates met de nieuwe tarieven?

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

In die vier dagen had je ze makkelijk zelf even kunnen veranderen....*zucht*

Magento Community
Magento Community

delsea
Member

The Hague, Holland

Gui - 18 March 2009 12:11 AM

a) Nog niet eerder gelezen. Helpt een cache refresh? Is het op een andere computer of probeer je zelf als verschillende klanten orders aan te maken op dezelfde pc?

b) Heb ik op het forum eerder iets over gelezen. Geen idee meer waar, is even geleden dus even goed spitten. Misschien is wordt het gezien als Spam

c) Heb je een cron Job aangemaakt? Dan zou dit prima moeten werken. --> http://www.magentocommerce.com/wiki/how_to_setup_a_cron_job
Ik gebruik het Magento nieuwsbrief systeem met succes. Wanneer je de Analytics URL builder gebruikt kan je ook goed zien hoeveel mensen daadwerkelijk n.a.v. je nieuwsbrief op de site gekomen zijn: http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?answer=55578&hl;=en

d) zie bijlage, let wel het zijn oude tarieven en niet mondiaal maar het zal je in ieder geval op weg helpen.

je bent geweldig echt super geweldig!!!!!!! dit levert me alweer minder stress op!

wh00000ttt

knuf
Vanessa

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top