Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Magento Connect Manager problem

Miska
Jr. Member

Total Posts:  20

Hej igen!

Jag verkar ha lite mer problem med mitt system här, ser jag.

Jag kan inte ansluta till Connect Manager alls då jag får följande text framför mig:

Error: Please check for sufficient write file permissions

Your Magento folder does not have sufficient write permissions, which this web based downloader requires.

If you wish to proceed downloading Magento packages online, please set all Magento folders to have writable permission for the web server user (example: apache) and press the “Refresh” button to try again.

Någon som vet hur man löser detta?
Jag har chmod 0777 i princip på hela Magento så något annat verkar vara lurigt, eller så fattar jag bara ingenting och är dum i huvudet! ^^

Vore tacksam för svar!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Roger
Member

Total Posts:  69

Vem har rättigheterna då? Root eller webuser?

Magento Community
Magento Community

Miska
Jr. Member

Total Posts:  20

Hittade felet till slut.. Dock blev det så pass sent på natten att jag orkade inte posta det längre.
Min mapp, httpdocs, hade inte läs/skriv rättigheter utan bara läsrättigheter så jag fick ändra det så nu fungerar det..

Tack ändå!

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top