Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Magento 1.1.2.1 Momssatser osv

Miska
Jr. Member

Total Posts:  20

Hej,

Som många vet så har det kommit ut en ny version av Magento och nu sitter man här och undrar hur man får igång momssatserna osv så att de blir rätt.

Jag är ny inom området och jag skulle gärna vilja kunna lösa detta problem med att få exkl. & inkl. moms rätt både i produktkatalogen, varukorgen och kassan, men jag har liksom ingen susning om hur jag ska gå tillväga för att dem rätt. Orsaken varför jag vill åtgärda detta snarast möjligast är för att om jag inte får hjälp med det här så kommer jag bara vända mig till ett mer användarvänligare system för e-handelslösningar.

När jag väl sitter på Adminpanelen så finns det hur många moms-relaterade sidor som helst under den senaste Magento och jag blir bara förvirrad av allting. Och hur jag än vänder på det så vill den inte fungera så som den skall.

Är det någon som har testat senaste och vet hur man ställer in allt så att det blir rätt?

Enda modulen jag kommer använda för betalning är nog PayPal då jag har ett Premium-konto hos dem.

Vore tacksam för svar snarast och gärna en kortfattad förklaring om hur man får allt att fungera då Magentos Wiki/KB är helsnurrig.

Med vänliga hälsningar,
Miska

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top