Het antwoord op je vraag staat stiekem al geschreven in het script dat ik direct voor je vraag heb geplaatst.
Maar ik zal het ook nog een beetje toelichten.
Het default bestand bij magento 1.6 vind je in dit pad:
/public_html/app/design/frontend/base/default/template/email/order/shipment/track.phtml
Of dit ook precies zo is bij 1.5 weet ik niet, ik gebruik 1.6, maar waarschijnlijk komt het wel overeen en anders zal het niet veel afwijken verwacht ik.
Echter!!!
Als je in dat bestand de wijzigingen doorvoert, betekend dit echter dat je de aanpassingen bij een eventuele latere update van je magento winkel weer allemaal verloren gaan. Magento zal dan namelijk een nieuw standaard track.phtml bestand installeren.
Daarom is mijn advies zoals het bovenaan het script staat als volgt:
Plaats het bestand in: /public_html/app/design/frontend/default/jouw template/template/email/order/shipment/track.phtml
Maak voor de zekerheid altijd nog even een backup van het originele bestand als dat hier reeds aanwezig is.
Als het pad niet bestaat dan moet je dit zelf aanmaken.
‘Jouw template’ moet je uiteraard vervangen voor de naam van de template die bij jou actief is.
Magento zal altijd eerst kijken of dit bestand bestaat in de directory van je gebruikte template zoals hier aangegeven.
Zo ja, wordt dit bestand gebruikt. Als dit niet bestaat wordt het standaard bestand gebruikt.
Gebruik je meerdere templates, dan zal je dit voor iedere template moeten doen.
Ik krijg het niet voor elkaar om post nl als vervoerder tevoorschijn te toveren.
Ik heb meerdere template\\\\\\\’s geïnstalleerd staan ik heb voor de zekerheid bij al deze templates dit bestand toegevoegd ( wel een backup gemaakt van orginele)
Ik ga er dan even van uit dat je het bestand uit mijn voorgaande post hebt gebruikt?
Zelf draai ik deze probleemloos in een 1.4.2. en een 1.6.2 winkel.
Let op de schrijfwijze als je een verzending gaat boeken. E.e.a. is gevoelig voor hoofd- en kleine letters.
case DHL4you:
case PostNL:
In het vak vervoerder werkt dus enkel de schrijfwijze PostNL of DHL4you.
Elke andere schrijfwijze toont de vervoerder zoals je dit zelf hebt ingevuld en toont dan de ingevulde track & trace code zonder werkende link.
Je kan de case statements eenvoudig aanpassen of uitbreiden voor andere aanbieders.
Ik ga er dan even van uit dat je het bestand uit mijn voorgaande post hebt gebruikt?
Zelf draai ik deze probleemloos in een 1.4.2. en een 1.6.2 winkel.
Let op de schrijfwijze als je een verzending gaat boeken. E.e.a. is gevoelig voor hoofd- en kleine letters.
case DHL4you:
case PostNL:
In het vak vervoerder werkt dus enkel de schrijfwijze PostNL of DHL4you.
Elke andere schrijfwijze toont de vervoerder zoals je dit zelf hebt ingevuld en toont dan de ingevulde track & trace code zonder werkende link.
Je kan de case statements eenvoudig aanpassen of uitbreiden voor andere aanbieders.
Gr,
Patrick.
Ik kan bij vervoerder helemaal niks invullen.
Er staan alleen de standaard vervoerders, en geen PostNL/DHL4You bij.
De mogelijkheden verschijnen inderdaad ook niet in de lijst.
Het werkt als volgt:
Kies de optie ‘speciale waarde’
Vervolgens kan je onder titel PostNL of DHL4you invullen.
Onder nummer vul je de track & trace code in.
En dat was het dan. Als je PostNL of DHL4you gebruikt word er netjes een aanklikbare link gemaakt, in alle andere gevallen word er enkel een passief nummer getoond zoals in mijn afbeelding bij de waarde test.
Ik ben gisteravond even in een webwinkel van een collega bezig geweest waar dit niet direct wilde werken.
Het bleek dat mijn bestand niet werd gelezen als het geplaatst werd in de directory van de door hem gebruikte template.
Magento bleef in dit geval gewoon ‘kijken’ naar de default template.
Nadat ik het bestand op in de default locatie had gezet, werkte het direct weer naar behoren:
Of het bestand dus wordt gelezen als je het in de directory van jouw template plaatst, hangt dus van die template af.
Als e.e.a. niet werkt moet je het bestand in de default template directory zetten.
Misschien loop jij hier toevallig nu ook tegen aan? Ik heb de eerdere post van mij bijgewerkt evenals het bijgevoegde bestand.
Het terugkoppelen van Track ‘n Trace informatie voor o.a. PostNL (oude TNT) kan heel eenvoudig met de software van Paazl. Bekijk hier de video en zie hoe Paazl werkt in een Magento webwinkel.