Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Store view en multiple store

ajord
Jr. Member

Total Posts:  9

Momenteel beschik ik over 2 domeinnamen. Laten we voor het gemak ‘voorbeeld’ gebruiken.

Ik heb dus:
www.voorbeeld.nl
www.voorbeeld.de

Nu heb ik het volgende gedaan in de sectie ‘beheer winkels’

Voor voorbeeld.nl
Main Website
base
0
Main Store

Main website
Main Store
Root catalog
Nederlands

Main Store
Nederlands
nl
Ingeschakeld
0

Voor voorbeeld.de
Main Website
voorbeeld_de
0
Main Store

Main website
Main Store
Voorbeeld catalog
Deutsch

Main Store
Deutsch
de
Ingeschakeld
0

In beide gevallen heb ik per store bij de secure en unsecure base aangegeven voor voorbeeld.nl dat het een ‘nl’ is en voor voorbeeld.de dat het een ‘.de’ is.

in index.php heb ik een aantal regels toegevoegd, waardoor ik nu dezelfde websites zie, alleen met een andere taal. Echter, nu stuit ik op een probleem. Het gaat hier namelijk om het zelfde bedrijf, met dezelfde voorraden. Ik wil ervoor zorgen dat Duitse mensen producten kunnen aanschaffen op voorbeeld.de en dat de voorraad dan ook afneemt op voorbeeld.nl. Echter, de root catalog is voor de Nederlandse site en geeft producten weer. En Voorbeeld catalog is voor de Duitse site, maar geeft geen producten weer, terwijl ik de producten van de root heb aangevinkt voor in de Voorbeeld catalog. Hoe kan dit?

Tevens wil ik op voorbeeld.nl een vlaggetje als ik op de Duitse taal klik dat deze dan naar voorbeeld.de gaat en andersom ook. Ik kom er maar niet uit. Eerst werkte ik met voorbeeld.nl en heb daar een Duitse store view aangemaakt. Toen zag ik het Duitse vlaggetje en werd de site Duits weergegeven. Echter, ik bleef op voorbeeld.nl. Dat wil ik niet, daarom heb ik een nieuw store aan gemaakt met voorbeeld.de.

Hoop dat iemand de oplossing voor mij heeft.

<b>!!UPDATE!!</b>

Ik heb het nu anders gedaan. Wellicht kan iemand aangeven of dit de juiste manier is. Ik heb hetvolgende: www.voorbeeld.nl, hierbij heb ik 3 store views aangemaakt
1. Nederlands
2. Engels
3. Duits

In Index.php heb ik een aantal regels toegevoegd, waardoor het nu zo is dat als iemand naar voorbeeld.de, de duitse versie wordt geopend. Als die met de store view vlag op Nederlands klikt, dan gaat die automatisch naar www.voorbeeld.nl. Dat lijkt dus goed te werken. Bij secure en unsecure in system > configuratie heb ik de scope voor Duits naargezet als www.voorbeeld.de

Nu heb ik alle url’s aangepast. Bijvoorbeeld op de Nederlandse site heb ik:

www.voorbeeld.nl/verzenden

Op de Duitse site heb ik:

www.voorbeeld.de/lieferung

Echter, als ik nu op het vlaggetje klik en schakel naar de Nederlandse taal, dan wordt de gehele website Nederlands, maar de content van ‘verzenden’ wordt niet weergegeven, (hij geeft aan 404 error pagina niet gevonden) doordat lieferung op de Nederandse site natuurlijk levering heet, en daardoor niet begrijpt wat ik bedoel. Hoe kun je ervoor zorgen dat als je van taal veranderd ‘lieferung’ automatisch ook naar ‘levering’ omschakelt?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top