Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Hvordan styrer man rækkefølgen varerne bliver listet på i Magento? 

BjarneBK
Member

Total Posts:  61

Hej!

Jeg synes Magento har en mærkelig ulogisk måde at liste varerne på (når varerne er importeret ind i shoppen som csv-fil). Rækkefølgen er ikke alfabetisk, og tilsyneladende bliver varerne heller ikke listet efter deres placering i csv-filen.

Jeg vil gerne have, at mine varer skal vises efter varenummer, sÃ¥ledes at MAR090001 er øverst, skarpt forfulgt af MAR090002 osv. Jeg har forelagt min host problemet, og han foreslog, at jeg kunne lade varenavnet begynde med varenummeret. Det er selvfølgelig en mulighed, men jeg ville lige høre om der er nogle blandt eksperterne herinde, der har andre foreslag til hvordan man kan styre/ændre mÃ¥den hvorpÃ¥ varerne bliver listet (det som pÃ¥ godt dansk hedder ‘sort order’).

På forhånd tak for hjælpen! smile

Venlig hilsen,
Bjarne

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

BjarneBK - 28 February 2009 06:34 AM

Hej!

Jeg synes Magento har en mærkelig ulogisk måde at liste varerne på (når varerne er importeret ind i shoppen som csv-fil). Rækkefølgen er ikke alfabetisk, og tilsyneladende bliver varerne heller ikke listet efter deres placering i csv-filen.

Jeg vil gerne have, at mine varer skal vises efter varenummer, sÃ¥ledes at MAR090001 er øverst, skarpt forfulgt af MAR090002 osv. Jeg har forelagt min host problemet, og han foreslog, at jeg kunne lade varenavnet begynde med varenummeret. Det er selvfølgelig en mulighed, men jeg ville lige høre om der er nogle blandt eksperterne herinde, der har andre foreslag til hvordan man kan styre/ændre mÃ¥den hvorpÃ¥ varerne bliver listet (det som pÃ¥ godt dansk hedder ‘sort order’).

På forhånd tak for hjælpen! smile

Venlig hilsen,
Bjarne

Hej Bjarne.

I Magento sorteres varerne i en kategori efter “bedste køb” som standard.

Dette kan ændres til at sorteres efter fx. dato. således de nyeste varer står øverst. Der er også flere andre muligheder.
Se evt.  disse 3 artikler:

http://inchoo.net/ecommerce/magento/changing-default-category-sort-order-in-magento/
http://www.kliky.net/howto/magento-default-products-sort-order-newest/
http://activecodeline.com/sort-show-products-by-sold-quantity-in-magento/

Vi kan sætte din magento op til at sortere efter dato på et par minutter. Smid mig en mail (mere), hvis det er aktuelt.

Magento Community
Magento Community

BjarneBK
Member

Total Posts:  61

Tak for hjælpen! smile

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community