Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Multi-store set up zoals http://www.magento-mall.com/

btpshop
Jr. Member

Total Posts:  28

Dag allemaal.

Ik ben bezig met een multistore set up zoals http://www.magento-mall.com/. Ook met de tab buttons bovenaan de shop.

Alleen moet de winkelwagen gedeelt worden met de andere shops zodat alle artikelen in het winkelwagentje blijven ongeacht wel shop je bezoekt. En dat je in elke shop kan afrekenen.

Wie kan mij op weg helpen of heeft een aantal goede tips!

Alvast bedankt.

gr,
Bennie

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Appmerce
Guru

Total Posts:  376
Amsterdam, The Netherlands

Dat is heel makkelijk te doen. Ik behandel hier even multi-store en multi-domain setups.

1. Multi-store set-up
Multi-store loopt volledig via de Magento admin > systeem. Maak de verschillende winkels/winkelzichten aan naar wens. Ga dan naar Configuratie. Merk op dat je links-boven alle pagina’s een dropdown hebt van alle winkelzichten. Zo kun je per winkelzicht aparte instellingen maken.

2. Multi-language set-up
Installeer de talen via Magento Connect. Ga naar Systeem > Configuratie en naar de taal-instelling pagina. Switch met de winkelzicht dropdown naar je gewenste winkelzicht, en geef nu een eigen taal op. Bijv. Duits voor je Bierworst-winkel.

3. Multi-domain set-up

Om verschillende domeinnamen aan winkelzichten te koppelen, daarvoor moet je de index.php van Magento root hacken. Zet de volgende code helemaal onderaan, en vul je eigen domeinnamen aan. De code van je winkelzicht vul je in bij Mage::run(’code-winkelzicht’, ‘website’);. Zie voorbeeld hack hieronder:

switch($_SERVER['HTTP_HOST']

case 'audio.com'

Mage::run('audio''website');
    break;

case 
'video.com'

Mage::run('video''website');
    break;

// standaard.com

default:

Mage::run();
    break;
}

Magento Community
Magento Community

btpshop
Jr. Member

Bedankt voor je reactie.

De dingen die je genoemd hebt had ik ook al geprobeerd. Maar toch gaat het ergens nog fout.
Even een aantal dingen voor de zekerheid.

- Moet ik verschillende websites aanmaken of 1 website met verschillende winkels?
- En dus welke code moet ik in de index.php invullen?
- Moeten er ook symlinks gemaakt worden?

Dit zijn nu even een paar vragen anders word het misschien wel ingewikkeld.

Alvast bedankt,

gr
Bennie

Magento Community
Magento Community

Appmerce
Guru

btpshop - 27 February 2009 07:59 AM

- Moet ik verschillende websites aanmaken of 1 website met verschillende winkels?
- En dus welke code moet ik in de index.php invullen?
- Moeten er ook symlinks gemaakt worden?

- Voor multi-domain webwinkels: maak aparte websites MET aparte winkelzichten aan, bijvoorbeeld www.shop1.com met winkelzicht shop1, www.shop2.com met winkelzicht shop2 etc.
- De code voor index.php is de letterlijke “code” die je bij de winkelzichten invult, dus als je in de admin code: “shop2” invult, dan is het shop2
- Ik weet niet wat symlinks zijn, dus dat is niet nodig om een multistore multidomain shop te maken.

Magento Community
Magento Community

Appmerce
Guru

Hier nog iets meer info over de multi-domain setup:
http://www.magentocommerce.com/wiki/general/multiple-website-setup

Verder in de Magento User Guide meer uitleg over multi-stores.

Magento Community
Magento Community

btpshop
Jr. Member

Hallo Morningtime,

Bedankt voor de info! Ik heb alles bekeken en geprobeerd maar nog steeds zonder resultaat.

Als ik in index.php de code van de winkelzicht invul krijg ik een 404 fout. Als ik de code van de website invul doet ie het wel gewoon maar word de winkelwagen, account, etc ,etc niet gedeeld.

Moet je echt alleen maar wijzigingen in de admin en in index.php doen? Je hebt geen map aangemaakt in public_html met www.store2.com en daar de .htacces en index.php heeb gekopieerd??

Hoe heb je systeem/configuratie/web ingesteld dan? Misschien ligt hier wel de fout.

Ik las ook dat je bij systeem/configuratie/web/Sessiecookie beheer een / moet invullen, is dit juist?

ik hoop dat je me kan helpen wat het word allemaal een beetje wazig wink

gr,
Bennie

Magento Community
Magento Community

Appmerce
Guru

Hoi,

ik heb bijvoorbeeld een hosting met twee domeinnamen, die beide naar dezelfde Magento installatie wijzen. Dan had ik geen subfolders /www.store2.com etc. nodig.

Om de winkelwagen te delen tussen websites is een extra truc nodig:
http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/26329/#t105394 (zelf niet geprobeerd, is in mijn shop niet nodig).

Ja de website-code moest in de index.php, inderdaad.

Succes!

Magento Community
Magento Community

btpshop
Jr. Member

Aaah, ok dan word het een ander verhaal.

Dan had ik het dus wel goed ingesteld. Ik zal kijken hoe ver ik kom.

Tot zover weer bedankt,

gr,
Bennie

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top