Magento Forum

ICECAT

KoldingITa
Jr. Member

Total Posts:  3

Hej alle sammen

Jeg er ved at lave en shop med computerudstyr, og i den forbindelse er jeg løbet ind i et lille problem eftersom at jeg ikke fra mine lev kan få de tekniske data på varerne fordi de alle sammen er koblet op til ICECAT.BIZ, hvor de selv henter dataerne ud fra procucentens varenummer,

Nu er mit spg så om der er nogle som kender til om det kan lade sig gøre at få magento til at slå disse tekniske data op ud fra varenummeret, og dernæst vise dem på skærmen.

Jeg for nye pris/lager filer hver dag,

Endvidere har jeg et ekstra spg. er der nogle som kan give mig en ide til hvad det koster at få lavet mit eget unikke layout til min magento shop???

Med venlig hilsen

Bent L
Bent.Lauridsen(at)KoldingIT.dk

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

Total Posts:  149

Hej Bent

Der er en simpel produkt import i Magento, men jeg tror ikke at du bliver et bedre menneske af at bruge det til daglige opdateringer. Det kan godt lade sig gøre at synkronisere produkterne med ICECAT.BIZ, men det kræver det at du har udviklingskompetence til at bruge Magento API.

Magento Community
Magento Community

KoldingITa
Jr. Member

Hej Torben

Jeg mener at jeg har set et sted at man kunne få magento til at slå varerne op direkte på icecat, når en kunde for vist detaljerne, om en vare.

jeg ahr nemlig på et par hjemmesider set præsist de samme skemaer som der er på icecat, men de samme oplysninger og tækkefølge, så derfor regnede jeg da med at det var noget som magento selv hentede.

Men nu skriver du at man skal have udviklingskompetance til at bruge magento API, nu ved jeg ikke hvad det er eller om det er noget som min udbyder har på deres servere, MagentoHotel.dk.

men hvis der er disse kompetancer mener du at det er noget der kan laves, har du evt en ide om hvad det kommer til at koste for at få det lavet.

Hilsen

Bent L

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

Kolding-IT - 26 February 2009 12:51 AM

Hej Torben

Jeg mener at jeg har set et sted at man kunne få magento til at slå varerne op direkte på icecat, når en kunde for vist detaljerne, om en vare.

jeg ahr nemlig på et par hjemmesider set præsist de samme skemaer som der er på icecat, men de samme oplysninger og tækkefølge, så derfor regnede jeg da med at det var noget som magento selv hentede.

Men nu skriver du at man skal have udviklingskompetance til at bruge magento API, nu ved jeg ikke hvad det er eller om det er noget som min udbyder har på deres servere, MagentoHotel.dk.

men hvis der er disse kompetancer mener du at det er noget der kan laves, har du evt en ide om hvad det kommer til at koste for at få det lavet.

Hilsen

Bent L

Hej Bent, jeg kan bekræfte at API´et virker hos os. En del af vores kunder bruger det da også dagligt.
Du kan selv læse mere om API´et her:

Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

Total Posts:  149

Kolding-IT - 26 February 2009 12:51 AM

Hej Torben

Hilsen

Bent L

Ja, det er udviklerkompetence jeg taler om. Du skal finde en udvikler der har erfaring med Magento API og som kan sætte sig ind i icecat. Jeg vil ikke bliver overrasket, hvis det koster 50.000 eller mere.

Når du arbejder med API direkte i Magento skal du være stensikker på at koden er fejlfri. Når du vil synkronisere både tekster, priser og lagertal har du leger du med vigtige data, hvor bugs i koden kan have store konsekvenser. Hvis der f.eks. kommer forkert pris på en vare, er du faktisk forpligtet til at sælge til den pågældende pris i henhold til aftaleloven, med mindre det er åbenlyst, at der er tale om en fejl og at køber dermed er i ond tro.

Magento Community
Magento Community

powerhosting.dk
Guru

Total Posts:  549

Ved godt det er en gammel trÃ¥d, men here goes.  grin

Hvis nogen har interesse i en integration til Open IceCat, må I meget gerne lige smide os en mail på

Vi har et proof-of-concept som vi gerne udvikler videre på hvis der er interesse for det.

Det er beskrevet som flg:

Programmet er lavet med C# og bruger Microsofts .net framework version 3.5

Ydermere gør det brug af EZ’s magento API.

Programmet kan tage en kommasepareret fil med basic information ogsÃ¥ supplere med information fra IceCat’s server, al den information sætter den sÃ¥ ind i en magento webshop.

Håber på lidt interesse så vi kan få det finpudset og testet i marken. Ring eller skriv gerne for yderligere info

Magento Community
Magento Community

KoldingITa
Jr. Member

Hi Powerhosting

Jeg er meget interesseret i denne integrationsmulighed, men det kommer naturligvis også an på prisen, da jeg selv er i gang med at starte en lille shop op, med ca 10000 varer fra omkring 80-100 procucenter, jeg for daglige prisfiler fra disse,men det er uden alle produkt spec, da de selv henter disse fra ICECAT.

Kommer det så til at fungerer således at man kanse alle de spec der er omkring et produkt på ICECAT direkte i ens egne shop.

hentes oplysningerne når man indlæser varerne i Magento, eller bliver de først hentet i det øjeblik hvor en bruger ønsker at se dem.

Med venlig hlsen

KoldingIT
Bent Lauridsen

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top