Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Problemer med opgradering til 1.2.1.1

Torben
Sr. Member

Total Posts:  149

Jeg har haft lidt problemer med at opgradere en af mine Magento installationer til 1.2.1.1

Magento Connect Manager frøs fast, lukkede mig ude af admin og frontend. Faktisk opførte den sig som om jeg var i gang med at lave en ny installation fa Magento.

I det tilfælde at andre skulle løbe ind i samme problem løste jeg det ved at opgradere gennem SSH på følgende måde:

1. ./pear upgrade-all
2. rm -rf downloader/pearlib/cache/* downloader/pearlib/download/*

Om det er Magento eller webbaseret PEAR der er problemet ved jeg ikke, men læren er at man bør opgradere gennem SSH, hvis man har mulighed for det.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

activevps.dk
Member

Total Posts:  66
Denmark

Hej Torben

Tak for tippet smile

Magento Community
Magento Community

activevps.dk
Member

Total Posts:  66
Denmark

Problemet diskuteres her og der gives også mulig løsning på problemet hvis man ikke lige har adgang til SSH hos sin Magento host.

Link: http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/30715/P75/

Magento Community
Magento Community

Karin Meulengrath
Jr. Member

Total Posts:  19

Hej Torgen

Jeg ville ønske, at jeg forstod lidt mere af, hvad du taler om. Har du opgraderet gennem ftp serveren eller hvad?

Venligst

Karin

Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

Total Posts:  149

Karin Meulengrath - 09 March 2009 12:24 AM

Hej Torgen

Jeg ville ønske, at jeg forstod lidt mere af, hvad du taler om. Har du opgraderet gennem ftp serveren eller hvad?

Venligst

Karin

Du skal have direkte adgang til serveren. Det har man normalt kun, hvis man har en dedikeret server eller en virtuel server.

Læs mere her: http://en.wikipedia.org/wiki/Secure_Shell

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top