Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 1 of 3
Opvallend Weining Vooruitgang Issue Roadmap

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Ik check dagelijks de Issue Roadmap om een beetje een idee te krijgen wanneer de volgende release te verwachten is. Om de twee weken was het altijd zover. Sinds de laatste update is er vrijwel niks gebeurd behalve dan het accepteren en onderverdelen van bugs.

Normaliter fixen ze er toch echt wel 3-5 per dag maar nu maar 4 over ruim een week.

Ik vraag me af of ze misschien een beetje geschrokken zijn van hoeveel nieuwe bugs ze hebben geintroduceerd met de 1.2 branche. Ik vind het zelf niet zo’n heel probleem maar vanuit hun oogpunt, als je voor elke bug die je fixt er twee of drie nieuwe creeert, komt het einde nooit in zicht. Ik hoop dat ze wat meer tijd gaan besteden aan minder bugs per keer en dan niet alleen de bug scenario maar alles flink testen. Het verbaasde me sowieso altijd dat op de dag van de laatste bug fix meteen de release beschikbaar werd gesteld voor download. Waarom niet ff 2 dagen met 6 man stress/quality testen? Dan hadden ze die bugs die ik iig gerapporteerd heb we gevonden en vast kunnen voorkomen. Zou niet zo moeilijk moeten zijn om een check-list met 200 standaard taken af te werken in 6 grote browsers & versies om te zien of dat allemaal nog steeds werkt.

Anyway, dat ff ter observatie. Misschien dat jullie er zelf theorien over hebben.

Mischien zijn ze wel ‘gewoon’ op vakantie of hebben ze de meut moeten ontslaan, Joost mag het weten!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

chason70
Member

Total Posts:  67

Vandaag zijn er flink bugs bij gekomen en 6 bugs verbeterd. Ze zijn weer begonnen dus denk dat er dagelijks bugs wordt verbeterd.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Yes zag het. Net nadat ik deze observatie postte komt het weer wat op gang. Ik wil zelf dit weekend live maar een paar “acknowledged” bugs zitten me een beetje dwars dus het gooit een beetje roet in het eten voor mij. Lijkt me sterk dat ze de 100+ resterende in 2 dagen klaar hebben.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Total Posts:  588

Zo zie je maar ze houden alles in de gaten wink

Alle bugs die voor mij de winkel tegen hielden zijn er uit en ik ben inmiddels ook enige maanden live.  Nog met een standaard design zodra dat vernieuwd is zal ik hem off-showen of show-offen, maar dat ter zijde. Daarom volg ik de issue roadmap niet echt meer. Ik kan me voorstellen dat ze even een soort van time-out hebben genomen omdat de Europese toer er is.

Eerlijk gezegd begrijp ik er ook niets van dat ze zo snel de release uitbrengen. De erge fouten die er inzitten haal je er met testen uit en het scheelt een patch. Wat volgens mij ook meer vertrouwen in het product geeft.
De meeste fouten in het upgrade forum komen denk ik toch van verkeerde server instellingen. Ik liep er ook tegenaan, maar sinds ik overgestapt ben op een zogenaamde Lightspeed server lopen de upgrades heel gesmeerd.

Persoonlijk ben ik er voorstander van om nu eerst eens alle bugs goed op te lossen en daarna weer verder te gaan met de ontwikkeling. In ieder geval geen nieuwe ontwikkelingen uit brengen of wellicht in aparte ontwikkelaars tak.

Als ze er 6 per dag zijn ze pas met een ruime twee weken klaar voor de nieuwe release.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

De bugs die ik gevonden had werden gister aan de lijst toegevoegd als acknowledged en zijn vandaag verdwenen, maar staan op resolved. Hoop dat ze ff kunnen zeggen wat het was om te fixen. Nu verdwijnen al m’n custom options steeds, erg vervelend.

Ben het met je eens over het vertrouwen. Nieuwe release elke twee weken was erg vooruitstrevend en niemand zal er een probleem mee hebben als dat 3 weken werd, inclusief een week goed testen en de puntjes op de i zetten.

En idd, de meeste problemen in de fora komen door mensen die of niet goed lezen, of niet genoeg verstand van sysadmin hebben of inderdaad proberen the schparfuchsen met goedkope hosting. Beetje jammer dat dat de toon een beetje zet waadoor anderen weer een verkeerd perspectief ontwikkelen. Maar goed. Ze komen er wle eens achter smile

Ik hoef ook geen nieuwe functionaliteit en zie ook liever de issue list krimpen en de documentatie groeien. Laat 1.3 maar met nieuwe meuk komen. Tot die tijd er er genoeg op te ruimen.

Met jouw maanden ervaring, heb jij veel moeten omscheppen om het aan jow workflow aan te passen of kun jij wel uit de voeten met de gelimiteerde order statussen etc.?

Ik heb osCommerce nogal omgegooid en volledig aangepast aan wat wij willen. Dat dump ik nu allemaal voor een zo goed als “vanilla” Magento wat een stuk beter voor de klant zal zijn maar in den beginne een stuk minder voor onze staff. Door er dan ervaring mee op te doen wil ik uitvinden wat er dan weer aangepast moet worden en daar dan Modules voor (laten) schrijven.

Hoe is jouw praktijk ervaring met Magento eigenlijk? Kun je naar jouw mening zonder te veel handmatig gedoe een goede 20-30 bestellingen per dag verwerken en versturen alsmede zo nu en dan eens een refund/cancellation etc.?

Ik heb m’n collega’s duidelijk gemaakt dat het uit hun perspectief wel eens een achteruitgang kon lijken de eerste weken maar zeker weten hoe erg weet ik niet. Fingers crossed zoals ze dat hier zeggen!

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

waar ik nog tegen aanloop zijn de volgende problemen:

Orders:
- Selectie. Als je een aantal orders hebt geselecteerd op een criteria bijvoorbeeld op status. Wordt dit altijd weer gewist nadat je een order hebt bekeken.  Dus je selecteert: alle “In behandeling” om paklijsten te maken. Nadat je een paklijst hebt gemaakt kom je weer op de orderpagina waarbij de selectie is verdwenen. (Mogelijk een issue, nog niet uitgezocht).

- Je kan niet makkelijk door verschillende orders bladeren. Volgende en Vorige ordernummer ontbreekt.

Qua statussen kom ik aardig uit.  Ik zou er misschien een of twee extra kunnen gebruiken, maar dat is niet noodzakelijk. Wat wel lastig is, is dat Paypal en de status Paypal Processing heeft en er een aparte Processing is, waardoor je niet in één oog opslag kan zien welke verwerkt kunnen worden.
In Oscommerce gebruikte ik de status Deellevering bijvoorbeeld, maar Magento laat wel goed zijn of er nog spullen uitgeleverd moeten worden. Dus is het niet top-priority.

Voor de rest gaan de handelingen eigenlijk sneller. Je moet waarschijnlijk de Factuur wel aanpassen want die voldoet standaard eigenlijk niet. Of printen op briefpapier is ook een oplossing.
Een tip voor je medewerkers. Je kan Factuur en Paklijst tegelijk aanmaken, scheelt veel tijd. Dit kan je voor alle orders doen en daarna alles in een keer uitprinten. Scheelt ook tijd aangezien het maken van de PDF vertragend werkt.
Nog een tip: Als je snel een factuur of paklijst wil opzoeken gaat dat makkelijker via Sales>Invoices of Shipments dan via het Order menu.

Cancellen werkt prima, refund zit ik iedere keer te rommelen wat ik waar moet invullen. Misschien doe ik het te weinig wink
Een bestelling bewerken vind ik omslachtig dat hiervoor een nieuwe bestelling wordt aangemaakt en de oude geannuleerd, maar ja daar merk je weinig van.

Ik heb eigenlijk alleen wat tweaks in de frontend zitten. Voor mij zit alle functionaliteit er voorlopig in, terwijl ik er aardig wat in OSC had zitten. Behalve een module voor POS dit werkt te traag nu als je het via het bestelscherm in moet vullen.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Bedankt! Klinkt alos het allemaal wel wat meevalt dan.

Wij hebben eigenlijk nooit paklijsten gebruikt en printen al jaren geen factuur meer. Die gaat via de mail in PDF.  De order processing computer staat in de warehouse dus wat er ingepakt moet worden is gewoon afleesbaar op het scherm.

Jammer idd dat die order status selectie verdwijnt. Op schermen als Manage Products onthoudt hij het wel. Zal wel een bug zijn.

Nog 1 vraagje… Ik had osCommerce omgehackt zodat de order al opgeslagen werd voordat er betaald werd. Op het “Checkout Confirmation” scherm. In het geval van betaalproblemen konden we ze dan iig bellen en emailen. Ik kan me niet meer herinneren op welk moment Magento did doet. Voor of na de betaling?

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Ja het valt eigenlijk best mee, maar het “idee” om over te stappen naar een nieuw systeem is een beetje eng. Had ik ook hoor.

Heb je de invoice.php al aangepast. Als je nu namelijk een factuur print cq pdf’t dan krijg je een bestand van bijna 1mb. Kan veel kleiner als je het lettertype aanpast:
http://www.magentocommerce.com/wiki/how-to/editing_an_invoice_pdf

Magento slaat de order op, op het moment dat de klant op: Place Order klikt. Dus je ziet ook bestellingen waarvan de betaling niet is gelukt. Pending dacht ik.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Nog even een vraag.  Mailen jullie de PDF factuur handmatig of automatisch? Dat zou nog wel een mooie feature zijn.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Nogmaals dank!

PDF sturen gaat automatisch in osCommerce. Heb daar het order verwerking proces nogal omgegooid.

Heb radio buttons per individueel product (dus 2 x XYZ = 2 radio buttons) om eerste te selecteren welke en hoeveel producten we van de bestelling gaan “accepteren/verwerken” (of cancellen). Zodra ze allemaal verwerkt zijn gaat de status op Fully Processed en wordt de PDF automatisch verstuurd. Die PDF maken was trouwens een enorm gezeik, alles per pixel verschuiven en renderen. Heeft me dagen klooien gekost, had het achteraf moeten uitbesteden!

Als de producten geprocessed zijn dan kiezen we welke we gaan versturen, weer met radio buttons zodat sommige via dropship, somige per post en sommige per koerier, ofwel tegelijk ofwel later verstuurd kunnen worden. Er wordt bijgehouden welke orders nog-niet-verstuurde producten heeft en die blijven prominent in zicht via een “undespatched” link.

Bij het versturen wordt de verzenddatum via calender optie opgeslagen, tracking, koerier en service etc. Dit kan de klant ook zien in hun bestelling. Heb zelfs scrapers gemaakt om de koeriers die geen XML tracking bieden dan weer te scrapen en die info in onze shop te laten zien.

Vind het aan de een kant jammer dat 4 jaar osCommerce customisation verloren gaat maar aan de andere kant… Het was inmiddels zo’n zooi geworden! Moet er niet aan denken de core files te upgraden… Dan maar ff met een schone lei. Ben ook nog eens de producten handmatig aan het invoeren om ze alle Magento features mee te kunnen geven. Sommige producten hebben zo’n 75 custom attributen. Om zo min mogelijk telefoontjes te krijgen wil ik zo veel mogelijk info aan de klant zelf geven.

Ik realiseerde me al gauw dat een status niet bij een hele order alleen kan horen. Elk bestelde product heeft een status nodig in principe. Was blij te zien dat Magento een stap verder die richting in gaat.

Hopelijk tegen de tijd ik goed weet wat ik allemaal custom wil hebben, zijn er goenoeg goeie en betaalbare freelancers. Ze zijn nu nog niet zo dik gezaaid als ik zou willen helaas.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Dit maar eens ff bumpen in de hoop het net zo snel gevolgen heeft als de vorige keer smile

De issue list staat toch echt zo goed als stil de laatste tijd en ik vond het jammer dat die survey meer over hoe zij meer geld kunnen verdienen gaat dan over functionaliteit.

Aaan de nadere kant, met m’n sites net live zit ik ook weer niet echt te springen om elke 2 weken relatief complexe upgrades uit te voeren.

Magento Community
Magento Community

Pixxa
Sr. Member

Total Posts:  275

Heeft er alles mee te maken dat versie 1.3 aanstaande is. Staat gepland voor einde Maart en ik vermoed dat een hoop bug fixes daarin meegenomen worden. Geen reden tot paniek dus smile

Magento Community
Magento Community

chason70
Member

Total Posts:  67

Vandaag is de vooruitgang weer begonnen zie ik nog net 2 issues gefix

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Pixxa waar haal je die info vandaan? Klinkt een beetje bot, maar ben gewoon benieuwd smile

Magento Community
Magento Community

Pixxa
Sr. Member

Total Posts:  275

Meerdere topics hier op het forum en in de keynote presentation in duitsland (geloof ik) waar Roy zelf aangeeft dat 1.3 eraan komt.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

London-ish, UK

Is 1.2.1 naar 1.3 vaker een upgrade kwa functionaliteit ipv bugs?

Ik zie liever nog een paar 1.2.x versies met al die 200 bugs weg voordat ze weer nieuwe dingen toevoegen die maar een paar mensen nodig hebben.

Maar als ze order editing toevoegen, bring it on!

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 1 of 3