Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Categorie afschermen voor gebruikers

Peter_09
Member

Total Posts:  40

Beste forumleden,

Momenteel ben ik bezig met een project waarbij het zowel consumenten als dealers spullen in kunnen kopen.

Ik zou voor de dealers graag een aparte product categorie willen maken met producten die voor de normale bezoeker niet interessant zijn.

Is het mogelijk om een categorie alleen zichtbaar te maken voor een bepaalde groep mensen (zoals bijvoorbeeld dealers).

iemand een idee?

Groet,
Peter

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Keizer
Jr. Member

Total Posts:  25
Groningen, NL

Is dit niet mooier om met een aparte store view te doen?

Het lijkt me niet heel ingewikkeld om een categorie te verstoppen voor klantgroepen behalve $dealers, maar ik ben zelf geen programmeur smile

Magento Community
Magento Community

Peter_09
Member

Keizer - 06 February 2009 02:02 AM

Het lijkt me niet heel ingewikkeld om een categorie te verstoppen voor klantgroepen behalve $dealers, maar ik ben zelf geen programmeur smile

Zeker dat zou een prima oplossing zijn. Het probleem is wel dat iedereen een account kan maken en door de dealerstore kan gaan wandelen… of is er optie waarbij de administrator de gebruiker daar toegang tot geeft?

Magento Community
Magento Community

Joachim
Sr. Member

Total Posts:  133
Netherlands

Peter, bekijk deze module eens Customer Groups Config Catalog Volgens mij doet deze nagenoeg wat je verwacht.

Magento Community
Magento Community

Peter_09
Member

Joachim - 06 February 2009 02:25 AM

Peter, bekijk deze module eens Customer Groups Config Catalog Volgens mij doet deze nagenoeg wat je verwacht.

Dat ziet er veelbelovend uit!

Ik ga het eens uitproberen, ik laat wel even weten of het werkt. Dank jullie!

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Magento Peter - 06 February 2009 02:22 AM

Keizer - 06 February 2009 02:02 AM

Zeker dat zou een prima oplossing zijn. Het probleem is wel dat iedereen een account kan maken en door de dealerstore kan gaan wandelen… of is er optie waarbij de administrator de gebruiker daar toegang tot geeft?

Als je niet heel veel dealers hebt, kun je ze handmatig aan een customer group toevoegen die wel toegang hebben tot die “wholesale” store view.

Magento Community
Magento Community

Keizer
Jr. Member

Total Posts:  25
Groningen, NL

Magento Peter - 06 February 2009 02:22 AM

Er is een module voor een gelockte catalog (alleen $users mogen), en er is een module voor goedkeuring van user accounts, samen doen die hetzelfde op een aparte storeview. Dan heb je een aparte dealer catalogus.

Mijn eigen voorkeur geniet dan toch verschillende domeinen voor dealers en endusers.

Als je het liever in één storeview hebt dan kan je inderdaad bovengenoemde module gebruiken!

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Keizer - 06 February 2009 03:38 AM

Mijn eigen voorkeur geniet dan toch verschillende domeinen voor dealers en endusers.

Same here. B2C op “www.shopnaam.tld” en B2B op “www.onzecorporatesite.tld” Vind het zelf makkelijker om zo alles gescheiden te houden en dealers kunnen meteen alles zien wat ze zouden kunnen verkopen, niet opgesplitst per “shop”. Kan ook minder snel fout gaan, zoals per ongeluk het verkeere vakje aanvinken onder “categories” en daar heb je je groothandel prijzen oor de wereld te zien.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top