Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Voorraadbeheer

vandelaar
Jr. Member

Total Posts:  2

Reeds 2,5 jaar run ik een fashion webshop maar deze is is op dit moment compleet custom build. Vanwege de vele voordelen en stabiliteit die Magento bied, ben ik toch overstag gegaan en hoop ik binnen een maand live te kunnen gaan met de nieuwe webshop in Magento.

Ik stuit echter nog op 1 vraagstuk. Hoewel het voorraadsysteem binnen Magento prima is, bied het mij niet de mogelijkheden en vooral rapportage mogelijkheden die ik heel hard nodig heb.

Zo wil ik namelijk over specifieke periodes weten van een bepaald artikel:

- begin voorraad (en op welke datum toegevoegd)
- aantal verkocht
- eindvoorraad
- doorverkoop
- rentabiliteit
- omzetsnelheid
- marge %

En dat soort dingen. Dit is natuurlijk ontzettend belangrijke informatie mbt het courant houden van de voorraad alsmede benodigde kennis voor de volgende inkoop van artikelen.

Nu heb ik me al laten vertellen de grotere webshops dit doorgaans m.b.v externe software doen die dan weer gekoppeld is aan Magento.

Nu ben ik al een hele tijd aan het Googlen maar ik kan hierover verder niets vinden. Dus bij deze de vraag: weet iemand hier misschien welke software (met Magento) koppeling is hiervoor geschikt? En als deze software ook nog op de fashion industrie gericht is zou dat helemaal geweldig zijn.

Ik wacht in spanning af!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Richard Blezer
Jr. Member

Total Posts:  18
The netherlands

Ik heb hetzelfde “Probleem”.

Er zijn een aantal opties

1 embedded erp van boost my shop, voegt erp aan magento toe,
2 emalo met koppeling naar twinfield boekhoud software
3 linq5 biedt een koppeling aan naar exact handel.

De eerste mogelijkheid lijkt mij het meest voor de hand liggend, maar wij bekijken vooralsnog alle optie’s

Het nadeel van de eerste mogelijkheid vind ik persoonlijk dat het Franse software is, met weinig “ Nederlande” raakvlakken.
De emalo “ jongens” krijgen we nog over de vloer,
LinQ5 moet nog een offerte uitbrengen, voor alle koppelingen met de groothandels.

Als je wilt houd ik je op de hoogte van de verschillen prijzen en wat we uiteindelijk kiezen.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top