Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Extra mogelijkheid bij kassa

jackaars
Jr. Member

Total Posts:  7

Ik ben een beetje in Magento aan het zoeken geweest naar een mogelijkheid om makkelijk verzekeringen aan te bieden op alle producten die ik aanbiedt. Ik heb een verzekeringskantoor benaderd die een bepaald percentage vraagt bovenop de verkoopprijs. Ik wil de optie om een verzekering aan te schaffen in de kassa terugzien waarbij de klant kan kiezen voor een verzekering of niet. Tevens moet dan ook per direct zichtbaar zijn wat de prijs is van de verzekering aangezien de klant deze direct dient af te rekenen. Nu heb ik ruim 4000 artikelen in mijn webshop en het is dus erg lastig voor mij om voor elk product weer handmatig de verzekering weer in te voeren. Is er een mogelijkheid om een dergelijk systeem in het kassasysteem in te bouwen? Heeft iemand een idee waar ik moet beginnen?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Joachim
Sr. Member

Total Posts:  133
Netherlands

Natuurlijk is dat mogelijk zelfs niet geheel ingewikkeld. Ik denk dat je de keuze moet maken of je het aanbiedt als optie op de product pagina(configurable product of de optie bij simple product gebruiken: custom options) of als optie tijdens de checkout. Waar je in principe ook alle vrijheid hebt om het te integreren. Alleen het gaat te ver om het nu even verder uit te werken. Maar met een eenvoudige module of een update van de producten bijv dmv database query kan je dit realiseren.

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Je zou een simple product “Verzekering” kunnen maken twv 0. Er is al een module of snel cross-sell producten op te zetten. Cross sell de verzekering met alles zodat het in de winkelwagen als optie wordt aangeboden. Maak dan een cart rule om negatieve korting als percentage van het totaal bedrag te geven als “Verzekering” is toegevoegd.

Ik weet niet 100% zeker of een negatieve discount mogelijk is maar dat zal nooit veel hackwerk zijn.

Custom Options per product is wel netter natuurlijk. Kunnen ze het op de product pagina al zien en overwegen. Om dat retrospectief te implementeren zou je een DB dump kunnen maken, dan voor 1 van de 4000 de custom option toe te voegen, weer een DB dump te doen en deze twee dumps te vergelijken (Beyond Compare bijvoorbeeld). Je zult snel een patroon vinden welke je zou kunnen herhalen voor alle 3999 resterende producten om zo snel en eenvoudig, correct custom options toe te voegen.

Magento Community
Magento Community

jackaars
Jr. Member

Total Posts:  7

Ik ben even aan de slag gegaan met jou eerste voorstel, maar helaas kom je inderdaad terecht bij het probleem wat je al had voorspelt dat we dus geen negatieve korting kunnen invoeren. Helaas is het hackwerk voor mij ook opgehouden, want inmiddels heb ik mij compleet lopen blindstaren op dit probleem. Het lijkt mij namelijk wel de makkelijkste manier om een verzekering aan te bieden. Het voorstel om de MySQLQ database te gaan gebruiken en te bewerken heb ik voorlopig nog niet gedaan. Dit wil ik pas gaan doen als ik geen andere optie heb. Maar dat is echt alleen in uiterste nood. Weet iemand toevallig het stukje code te vinden waarmee ik de kortingspercentage kan faken en dus een mingetal kan invoeren?

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top