Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Standaard verzendmethode

Sunflower01
Jr. Member

Total Posts:  2

Op dit moment hebben wij twee opties voor verzenden:
optie 1: bezorgen (dit hangt van het gewicht of het brievenbuspost of pakketpost is). Bij de producten is hier een gewicht aan toegekend, zodat dit automatisch wordt berekend).
optie 2: afhalen

Nu is in de configuratie onder vast tarief afhalen geprogrammeerd. Ivm 2 verschillende verzendtarieven brievenbuspost / pakketpost is het niet mogelijk om bezorgen hier onder te scharen.

Nu het probleem. Optie 2 staat automatisch geselecteerd in magento. Met als gevolg dat veel mensen hier niet naar kijken en bestellen. Ik stuur dan een mail dat het klaar ligt en vervolgens wil de klant het toch opgestuurd hebben. De klant maakt dan verzendkosten over en de bestelling wordt verstuurd. Nu is dit behoorlijk tijdrovend en omslachtig.

Mijn vraag: is het mogelijk om optie 1 als standaard aan te vinken in magento?
Wij maken overigens gebruik van Fire Checkout. Ik heb hier al contact mee gehad, maar zij geven aan dit niet te kunnen veranderen.

Iemand enig idee?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top