Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Afbeeldingen via ftp-upload worden niet getoond: foutieve .csv? 

tinycat
Jr. Member

Total Posts:  13

Hallo allemaal,

Ik ben bezig mijn webshop te vullen en dat loopt vrij goed. Het lukt me om een .csv netjes te importeren, zodat het ineens een stuk sneller werkt om producten toe te voegen. Handmatig de afbeeldingen aan de producten toevoegen binnen Magento kost me teveel tijd, dus ik wil het via de .csv regelen.

Na wat gesnuffel op diverse fora kwam ik op de volgende methode uit:

1) Voeg in de .csv in het veld image een path op, in mijn geval /chevy/afbeelding1.jpg
2) Upload de afbeeldingen naar de map media/catalog/product/chevy/ (nieuw aangemaakt) en zet de attributen van de map chevy en de inhoud naar 777
3) Importeer de .csv in Magento
4) Bouw de benodigde indexen opnieuw op

Maar dit werkt niet, aangezien overal de grijze Magentoplaatjes worden getoond. Ik begrijp niet goed waarom.

Ik heb de .htaccess verwijderd uit de media folder, om te zien of dit helpt. Ik heb de caches allemaal vernieuwd, puur om te kijken of het iets uithaalde. Alle bestandsnamen staan in de .cvs in kleine letters, ze zijn ook in kleine letters ge-upload.

Kan iemand aangeven wat ik hier verkeerd doe? Alvast hartelijk dank voor het meedenken!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

tinycat
Jr. Member

Total Posts:  13

Ik heb inmiddels deze link gevonden:

http://stackoverflow.com/questions/12023118/mogento-1-7-0-2-image-does-not-exist

En hier wordt dit vermeld:

Tested and working in Magento CE ver. 1.7.0.2

Image: /media/import/foo.png
Image name in CSV file: /foo.png

Dus ik heb een map genaamd import aangemaakt in media, en op 777 gezet. In de .csv heb ik de bestandsnamen aangepast naar /afbeelding1.jpg en opnieuw geïmporteerd.

En hoera, dit werkt!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top