Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Til jer med eget layout

MazeDK
Member

Total Posts:  68

Hey

Jeg har spurgt på det internationale forum men uden respons, så nu prøver jeg her. Spørgsmålet retter sig mest mod dem der har lavet deres eget layout, f.eks. på basis af default-templaten.

Efter i har opdateret selve core’en, hvordan opdaterer i sÃ¥ temaet, sÃ¥ i er sikre pÃ¥ at alle funktionerne fortsat fungerer, og evt. nye funktioner der er kommet til i den nye core, vises pÃ¥ siden?

Den gang jeg rodede med phpBB-forum, kan jeg huske at man kunne hente en hel oversigt over, hvilket filer der var blevet ændret mellem f.eks. version 1.0.1 og 1.0.9. Jeg synes ikke jeg er faldet over samme mulighed med Magento…

Hvis jeg blot lægger alle phtml-filerne ind fra det opdaterede default-theme, mister jeg jo alle mine ændringer......

Håber der er nogle der vil dele lidt ud af deres guldkorn. Pt. har jeg nemlig en core der er opdateret til 1.2.0.2, og et default-theme der vidst bygger på 1.1.6 - det spiller ikke helt :(

På forhånd tak!

Mads

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

Total Posts:  149

Hej Mads

Du kan downloade diff filer her: http://www.magentocommerce.com/download/diff

Magento Community
Magento Community

MazeDK
Member

Torben - 30 January 2009 12:14 PM

Hej Mads

Du kan downloade diff filer her: http://www.magentocommerce.com/download/diff

Tak for svaret! :D Men hold da op der er mange linier! Der er selvfølgelig også mange filer, så det er nok vejen frem.. Umiddelbart kan jeg dog kun finde diff-filer for 1.1.8 til 1.2.0.3?

Mads

Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

Hej Mads

Ja, man skal være hurtig og downloade diff filerne løbende.

Jeg kan ikke huske vilke ændringer der var fra 1.1.6 til 1.1.8, men der er nok ikke sket det store i themet. Derfor tror jeg at du kommer langt med: http://www.magentocommerce.com/downloads/assets/1.2.0.1/1.1.8-1.2.0.1-default-theme.diff

Hvis ikke du har lavet de storre ændringer er det måske hurtigere at starte på det seneste default theme

Magento Community
Magento Community

MazeDK
Member

Torben - 31 January 2009 02:56 AM

Hej Mads

Ja, man skal være hurtig og downloade diff filerne løbende.

Jeg kan ikke huske vilke ændringer der var fra 1.1.6 til 1.1.8, men der er nok ikke sket det store i themet. Derfor tror jeg at du kommer langt med: http://www.magentocommerce.com/downloads/assets/1.2.0.1/1.1.8-1.2.0.1-default-theme.diff

Hvis ikke du har lavet de storre ændringer er det måske hurtigere at starte på det seneste default theme

Aha, de fjerner simpelthen de gamle filer..?

Jeg har “desværre” lavet en hel del ændringer, sÃ¥ mÃ¥ hellere gÃ¥ den sure vej, og se hver linie igennem… Heldigvis har jeg ikke pillet i ALLE filerne rasberry

Mads

Magento Community
Magento Community

Torben
Sr. Member

De filer du ikke har ændret kan du opgradere ved hjælp af diff filerne og patch kommandoerne i lunux. Der findes masser af vejledninger til hvordan det gøres, søg bare i Google.

Magento Community
Magento Community

MazeDK
Member

Torben - 01 February 2009 03:02 AM

De filer du ikke har ændret kan du opgradere ved hjælp af diff filerne og patch kommandoerne i lunux. Der findes masser af vejledninger til hvordan det gøres, søg bare i Google.

Hej Torben

Tak for tippet, men jeg smed dem bare op via FTP’en. Det var slet ikke sÃ¥ slemt som jeg havde frygtet - tror kun det tog et par timer.

Mads

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top