Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

BackEnd Statistik/rapporter: Hur ingående/avancerat kan man få över sin försäljning. 

johanlm
Jr. Member

Total Posts:  13

Jag har läst in mig på/över sidan Analytics and Reporting och även kolla in på demo versionen som finns, men det är ändå en hel del luckor om det jag skulle vilja veta ang. kund/order/produkt statistik.

SPECIFIK PRODUKT RAPPORT/STATISTIK:
Det finns total rapport och “Best Sellers”, men kan man gÃ¥ in pÃ¥ specifika produkter mellan XX/XX datum > till > YY/YY Datum med uppgifter som;
Antal sålda = XXXX st
Totala värdet av produkten = ????SEK
------------------------------------------------------

SPECIFIK PRODUKT KATEGORI RAPPORT/STATISTIK:
Kan man få en övergripande sammanräkning över alla sålda varor inom en specific kategori, exempelvis;
TV apparater = ??????SEK
KAMEROR = ?????SEK

KUNDSTATISTIK :
När du går in på en kund Manage Custommer så kan man välja Recent Orders, är detta;
över hela totalen på samtliga ordrar?
listning över samtliga en och en?
kan man gå in på gamla beställningar och se den exakta totala ordern?

Har som sagt varit inne på demo versionen som finns här på siten, men i just detta avseendet så säger det inte mycket då butiken inte är akitv och inte har ngr beställningar eller kunder. Jag är mer intresserad av själva säljstatistiken än most viewed och low stock. Hur bra tycker ni statistiken är och är det något ni saknar / skulle vilja veta mer/tydligare om på er Magento shop.

Tack för tiden. smile

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top