Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Gebruikers rollen, bronnen uitschakelen

Gooly
Jr. Member

Total Posts:  3

Hallo, dit is mijn eerste post hier, in mijn eerste week met Magento, na een kleine gebruikers cursus van drie dagen smile

Momenteel ben ik bezig om gebruikers aan te maken en die de juiste rechten mee te geven.
Zo heb ik gebruikers die alleen maar klanten mogen beheren en verder helemaal niks.
Nu heb ik daarvoor een rol aangemaakt, waarbij ik alle rechten heb uitgezet, behalve degene die met klant beheer te maken hebben.

Als ik nu met deze rechten inlog, valt me op dat een aantal menu opties / mogelijkheden die ik heb uitgezet (= niet aangevinkt in de rol) toch bereikbaar zijn voor deze gebruikers. Veel is weg, maar veel is ook bereikbaar.
Daarbij zijn een aantal dingen wel bereikbaar, maar niet aan te passen (b.v. product management) maar een aantal opties in de configuratie zijn zonder problemen aan te passen.

Doe ik iets fout, of is daar een verklaring voor?
Ik gebruik overigens de community versie van Magento.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top