Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Producten back-up en terug zetten in nieuwere versie

dreamboxsupport
Jr. Member

Total Posts:  6

Beste mede-Magento-gebruikers,

Momenteel draaien wij Magento 1.4 voor onze webshop, maar nu wij overgaan naar een andere hosting provider zijn wij eindelijk in de gelegenheid over te stappen (beetje noodgedwongen welteverstaan) naar versie 1.7
Nu doe ik een export van all-products (System, Importeren/Exporteren, Profielen, All products export)
De csv file upload ik vervolgens naar de nieuwe webshop (1.7) die vervolgens helemaal niets met die data kan, dan de melding dat sku niet begrepen werd of Type niet. Nu heb ik bij de export alles handmatig aangegeven welke rijen uit de database nodig zijn, bij de nieuwe webshop heb ik de attributen zoals deze gebruikt werden in de oude shop aangemaakt, ook bij import heb ik dit uiteraard opgegeven, maar nu is de melding: Sla import rij over, de waarde “” is ongeldig voor veld “attribute_set”

Ik wordt redelijk moedeloos betreffende deze upgrade van onze webshop.
Zijn er niet wat makkelijkere import en export tools, en we willen geen tools die klauwen met geld kosten er zullen toch wel fatsoenlijke tools geschreven zijn voor Magento, er is zoveel wel te krijgen…

Hopelijk is de informatie zoals gegeven een beetje duidelijk..

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

dreamboxsupport
Jr. Member

Nu heb ik het zover dat hij nu enkel en alleen nog maar aangeeft: afbeelding bestaat niet.

Magento Community
Magento Community

dreamboxsupport
Jr. Member

Fixed, media bestanden naar import gecopieerd en nu werkt alles..

Magento Community
Magento Community

pbosch
Member

Total Posts:  46
Enschede, The Netherlands

Advies:
Hallo, het beste kan u een XML export maken van alle producten (export all products)
en daarna voegt u de aangemaakte attribute sets weer in de nieuwe website, in dien u eigen gemaakte attribute sets heeft aangemaakt.

Concreet:

Stap1:
Ms XML export all products via de dataflow adapter te vinden in de backend

Stap 2:
Upload naar var/import en importeer de set opnieuw. media folder dient u te kopieren indien u de plaatjes wilt behouden.
Selecteer ook MS XML als profiel import zodat u zeker weet dat Magento weet dat u een CSV importeert.

Import tools CSV en XML voor Magento:
Wij hebben een uitstekende import tool op http://www.magdeveloper.com deze maakt producten importeren eenvoudig en intuïtief.
Het is een krachtige tool om producten van bekende leveranciers te importeren zonder het omslachtige import proces.
We beschikken over Pixmania, Ingram Micro, Nedis, Eropartner imports en tevens custom integraties.
Wellicht heeft u baat bij deze oplossing. Mochten er vragen zijn aarzel niet om contact op te nemen via info [at] magdeveloper.com

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top