Magento Forum

Verzendkosten vraagstuk

Reanimatie
Jr. Member

Total Posts:  3
Nijmegen, the Netherlands

Voor een kledingwinkel die ik aan het afronden ben zit ik met het volgende vraagstuk.

- Er is een basisverzendtarief van €2,95
- Indien iets niet door de brievenbus past > pakketpost via TNT, verzendtarief van €6,75
- de mogelijkheid om rembours te verzenden
- boven de €75,- worden er geen verzendkosten berekend, tenzij er producten bijzitten die afgeprijsd zijn, dan moet er wel gewoon betaald worden.

Ik heb me suf gegoogled, maar kom niet tot een extentie die hier goed mee om kan gaan en de standaard in te stellen zaken in Magento schieten hierin te kort. Als ik het verkeerd zie hoor ik het graag.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

Als het je puur te doen is om de verzendkosten, dan is het mogelijk om dit te doen met de Matrix Rate module. Dan kun je het eerste punt, het tweede punt en het derde punt afhandelen. Het vierde punt is - met een beetje maatwerk - ook snel te realiseren.

Wil je ook de zendingen importeren naar MyPost of Parcelware Web of Desktop, dan kan dat met onze module. Die is ook compatibel met de Matrix Rate module. Naast het importeren van zendingen naar MyPost of Parcelware, worden ook de tracking codes weer teruggestuurd naar Magento. Zie ook: http://www.magaddons.com/shipping.html.

Magento Community
Magento Community

Reanimatie
Jr. Member

Bedankt voor het antwoord. Helaas doe mijn klant nog te weinig poststukken, dus importeren naar andere software is nog niet nodig.

Naar aanleiding van dit vraagstuk heeft de klant zelfs besloten het makkelijker te maken: verzendkosten zijn altijd €3,95 en boven de €100,- vervallen deze.  Minder variabelen, meer duidelijkheid.

Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

Reanimatie - 17 January 2013 03:17 AM

Bedankt voor het antwoord. Helaas doe mijn klant nog te weinig poststukken, dus importeren naar andere software is nog niet nodig.

Zelfs al heeft je klant één zending per dag, dan nog is het al voordeliger. Maak je gebruik van PostNL Parcelware of DPD Delisprint, dan hoef je alleen maar het ordernummer in te tikken en je zending kan uitgeprint worden. Bovendien profiteer je wel van de (aantrekkelijkere) prijzen, heb je minder kans of fouten, etc, etc. En wordt het onverwachts toch een keer druk - dan ben je ook niet druk bezig met het handmatig verwerken van zendingen.

Magento Community
Magento Community

Reanimatie
Jr. Member

Bedankt voor je reactie, ik houd het in gedachten.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top