Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Producten worden niet getoond in webshop

Genosha
Jr. Member

Total Posts:  6

Beste Magento gebruikers,

Ik ben een (lange) tijd geleden begonnen met het op zetten van een Magento webshop. Hiervoor heb ik altijd osCommerce en Prestashop gebruikt maar nu voor Magento gekozen omdat beide systemen tegen hun limiet van bruikbaarheid aanliepen. Echter heb ik het volgende probleem in Magento.

Ik heb door middel van een batch, om te kijken hoe eenvoudig dit werkte, een twintig-tal producten toegevoegd aan de webshop catalogus. Dit ging zonder problemen maar kwam er al snel achter dat ik net zo veel tijd kwijt was aan het toevoegen van de afbeeldingen na de batch als het maken van maken van de gehele batch (in csv).  Voor de rest van de producten ben ik handmatig één voor één producten gaan toevoegen. Dit ging mij net zo snel af en al snel had ik 20 extra producten ingevoerd. Echter… De nieuwe 20 producten komen niet in de catalogus te staan als ik de website bezoek. Ze staan wel in de back-end en ook in de catalogus overview in de back-end. Na meerdere pogingen om de cache te refreshen, ze allemaal te de-activeren (ook de oude 20 van de batch) en opnieuw te activeren helaas geen resultaat gehad. Als laatste noodzaak heb ik toen alle producten geëxporteerd naar een .csv file om te kijken of er niet ergens een probleem zat. Dit bleek niet het geval te zijn, de artikelen die problemen geven hebben dezelfde waardes als de producten die wel getoond worden. Ik ben dus ten einden raad. Want ik kan er onmogelijk achter komen wat er fout gaat.

Helaas werk ik sinds al die tijd door met de oude Prestashop die toch niet naar behoren werkt. En duik ik geregeld in de Magento back-end om toch het probleem te vinden, of nog beter; een oplossing, maar geen succes.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, zodat ook ik gebruik kan gaan maken van dit mooie systeem

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Genosha
Jr. Member

Even een, misschien onnodig schopje op het topic.

In de afgelopen week heb ik een aantal producten op een andere manier proberen toe te voegen, hopende dat dit een beter resultaat gaf. Helaas niet. Ook heb ik een aantal instellingen gewijzigd en gecontroleerd met geen enkel positief resultaat. Mijn front-end catalogus blijft dezelfde 27 producten tonen. Vooral dit rare getal 27, het komt namelijk nergens terug in de instellingen en is ook niet een waarde die ‘gemaakt’ kan worden, omdat ik alles in eenheden van 8 of 12 heb staan.

Magento Community
Magento Community

JKuppens
Jr. Member

Total Posts:  13

Ik heb het zelfde probleem gehad, en toen bleek dat ik bij het invoeren van de producten de voorraad op “Niet op voorraad” had laten staan.
Heb je hier al naar gekeken? (Voorraad tab en dan beschikbaarheid voorraad) Je ziet het makkelijk over het hoofd omdat er geen * bij staat.

Magento Community
Magento Community

Genosha
Jr. Member

Oh god… na zoveel problemen…
Dat is de oplossing!

Wel vreemd dat zo iets, niet gemarkeerd staat omdat je er zo overheen kijkt.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top