Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Meertalige Magento: hulp nodig! 

GillesFr
Jr. Member

Total Posts:  4

Hallo

Ik ben momenteel een webshop aan het opzetten. Aangezien ik in België woon, zou ik op zijn minst mijn webshop in 2 talen willen: Frans & Nederlands.

De webshop zit op een .com domein met de \\\\\\\"basis\\\\\\\" store in Nederlands, Frans als 2de optie. Categorieën, producten etc toevoegen werkt allemaal zonder probleem, alleen: die URL\\\\\\\’s! Ofwel krijg ik parameters, ofwel een 404, ofwel duplicate content ... om gek van te worden.

Ik heb de optie \\\\\\\"Add storecode to URL\\\\\\\” toegepast. De problemen die ik nu krijg zijn:

1) Ook de Nederlandstalige webshop krijgt een storecode. Met andere woorden, je krijgt volgende URL\\\\\\\’s voor 2x dezelfde shop/inhoud: shop.com & shop.com/nl. Hoe zorg ik dat voor alle Nederlandstalige URLs enkel shop.com wordt gebruikt als domeinnaam?

2) Als ik switch van de FR homepage naar de NL, dan krijg ik de parameter \\\\\\\"?___from_store=fr\\\\\\\". Hoe verwijder ik die?

3) shop.com/fr/category werkt prima als ik vanuit de Franse homepage werk. Maar als ik bijvoorbeeld vertrek vanuit shop.com/nl/category naar shop.com/fr/category dan verwijdert hij plots de storecode (/fr) en krijg ik shop.com/category.

Kan iemand mij hiermee helpen aub? Het is een kleine webshop en zou het liefst gewoon de URLs volledig zelf schrijven zonder dat Magento die automatisch genereert. Maar is dit wel mogelijk?

Groeten!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top