Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Verzendwijzen / Table Rates

Jurgen Hustinx
Jr. Member

Total Posts:  10
Belgium

Beste,

Graag zou ik de prijs van de verzending willen laten bepalen volgens bestemming. Bv voor verzendingen in België 5 euro en naar Nederland 10 euro. Via CSV exporteren maakte ik het hetvolgende bestand :

Land Provincie Postcode Subtotaal bestelling (en hierboven) Verzendkosten
BE * * 0 5
BE * * 50 5
BE * * 100 5
NL * * 0 10
NL * * 50 10
NL * * 100 10

Wanneer ik het bestand in excell wil opslaan, krijg ik steeds een foutmelding. Zie aub printscreen in bijlage.
Wanneer ik het bestand wil importeren in Magento, krijg ik steeds de foutmelding : ongeldig bestandsformaat van prijstabel.

Zou iemand mij hierbij kunnen helpen aub zodat ik alsnog de table rates kan invoegen.

Dank bij voorbaat.

File Attachments
Doc1.doc  (File Size: 173KB - Downloads: 72)

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

Op zich ben je op de goede weg. Exporteer het CSV bestand van Magento en sla het lokaal op. Open het vervolgens in Kladblok (dus niet in Excel) en bewerk het dan. Importeer het bestand vervolgens weer naar Magento.

Excel past namelijk het CSV bestand dusdanig aan dat het een Microsoft-CSV bestand wordt. Er zijn ook CSV bestanden voor Mac’s en Dos omgevingen, en die verschillen allemaal. Bij het importeren in Magento krijg je dan een keiharde error.

Magento Community
Magento Community

Jurgen Hustinx
Jr. Member

Belgium

Mindstretch - 07 January 2013 08:30 AM

Op zich ben je op de goede weg. Exporteer het CSV bestand van Magento en sla het lokaal op. Open het vervolgens in Kladblok (dus niet in Excel) en bewerk het dan. Importeer het bestand vervolgens weer naar Magento.

Excel past namelijk het CSV bestand dusdanig aan dat het een Microsoft-CSV bestand wordt. Er zijn ook CSV bestanden voor Mac’s en Dos omgevingen, en die verschillen allemaal. Bij het importeren in Magento krijg je dan een keiharde error.

Beste, allereerst bedankt voor je antwoord. Ik heb zoals door jou uitgelegd, het CSV bestand geopend in Kladblok en aldaar bewerkt. Hierop importeerde ik het bestand terug, doch ontvang opnieuw een foutmelding. Zou je me aub hier voorbij kunnen loodsen zodat mijn webwinkel op punt staat. Ik denk dat het maar om een klein detail gaat, doch weet niet wat ik fout doe. Dank bij voorbaat. In bijlage een printscreen van het kladblok en de foutmelding.

File Attachments
Magento.doc  (File Size: 216KB - Downloads: 77)

Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Enschede

Heb je al geprobeerd om de verzendkosten tussen aanhalingstekens te zetten?

Magento Community
Magento Community

Jurgen Hustinx
Jr. Member

Belgium

Mindstretch - 07 January 2013 10:00 AM

Heb je al geprobeerd om de verzendkosten tussen aanhalingstekens te zetten?

Is gelukt, waarvoor dank!!!! Bij het uittesten blijkt enkel dat de rubriek gratis verzending niet meer weergegeven wordt, ondanks deze ingeschakeld is (gratis verzending vanaf 100 euro). Hoe komt dit?

Alvast erg bedankt voor de snelle en goede hulp!!!

Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Enschede

Dat is redelijk makkelijk te verklaren. In je overzicht geef je aan dat verzendkosten van 100,- en hoger belast moeten worden met 10,- verzendkosten.

NL * * 100 10

Magento Community
Magento Community

Jurgen Hustinx
Jr. Member

Belgium

Mindstretch - 07 January 2013 11:18 AM

Dat is redelijk makkelijk te verklaren. In je overzicht geef je aan dat verzendkosten van 100,- en hoger belast moeten worden met 10,- verzendkosten.

NL * * 100 10

Correct, nogmaals bedankt!!!!

Magento Community
Magento Community

Richard Blezer
Jr. Member

Total Posts:  18
The netherlands

Gratis verzendkosten boven 100 euro kun je het beste regelen met een promoties> prijs regel winkelwagen.

Als any van de volgende regels waar zijn
Subtotaal is groter of gelijk aan 100

Gratis verzending: voor een zending met betreffende artikelen.

De rest invullen naar eigen inzicht.

Met vriendelijke groet

Richard Blezer

http://Www.nxt-web.nl

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top