Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Prijzen worden verkeerd weergegeven na import

b44rt87
Jr. Member

Total Posts:  1

Hallo beste Magento Experts,

Ik heb zelf geen ervaring met magento maar zit op het moment met iemand met een magento webshop, elke nacht worden alle artikelen van de leverancier via een CSV geimporteerd, echter na deze import staat de prijzen op de site nogal vreemd weergegeven.
Kost het artikel bijvoorbeeld 5,20 dan staat er doorgestreept 5,05 (bijvoorbeeld) en dan 5,20 als prijs, dus van 5,05 voor 5,20 en dit ziet er natuurlijk niet uit.

Wanneer ik dan alle artikelen op uitgeschakeld zet en vervolgens inschakel worden alle prijzen goed weergegeven, maar hier is natuurlijk geen beginnen aan om dit iedere dag te doen.

Uw suggesties graag ?

Alvast bedankt

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Richard Blezer
Jr. Member

Total Posts:  18
The netherlands

Ik denk dat een reindex van de prijzen helpt.
Systeem > index management > product prices.

Misschien kun je deze voor de import beter eerst uitzetten en de dag era weer aan. Of via een Crone job automatisch laten reindexen.

Met vriendelijke groet

Richard Blezer

http://www.nxt-web.nl

Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

Het probleem ontstaat inderdaad doordat je de index management niet uitvoert na het importeren van de nieuwste producten en prijzen. Een goed product importscript doet dit voor je, maar blijkbaar is dat bij jou momenteel niet het geval. Wij hebben wel een script liggen waarmee je de herindexering automatisch kunt opstarten. Dat is beter dan het elke ochtend handmatig te doen - wat vroeg of laat toch vergeten wordt.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top