Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Page 1 of 2
Unofficial Magento Dutch Translation

Gui
Guru

Total Posts:  588

Het is zover! De eerste release van de niet officiële Nederlandse Magento vertaling. Niet officieel omdat deze buiten de Magento website gemaakt is maar via http://www.ostranslate.org/ Echter wel een echte community poging, iedereen ontzettend bedankt hiervoor.

De extensie is beschikbaar op:
http://www.magentocommerce.com/extension/805/unofficial-dutch-language-pack

Nu nog even als beta, wanneer er over een week geen gekke bugs zijn ontdekt komt er een stable release.

De e-mail sjablonen zitten hier nog niet standaard in. De aanhef is namelijk nog niet op de juiste manier te vertalen door een gebrek in Magento. Natuurlijk willen we alleen een correcte vertaling aanbieden. Hiervoor is een feature request aangemaakt.

Voor iedereen die een basis wil hebben voor de e-mails uit 1.2.0 kan deze hier downloaden. Let wel hierop wordt geen ondersteuning gegeven en het gebruik is op eigen risico.

Graag fouten en opmerkingen in deze thread plaatsen. Voor nu is het ook handig als je een betere vertaling hebt om deze (ook na plaatsing op de ostranlate.org site) hier te plaatsen zodat de redacteurs de wijziging kunnen activeren.

Veel succes en happy eCommerce!

File Attachments
dutch_email.zip  (File Size: 28KB - Downloads: 528)
dutch_email_131_20090502.zip  (File Size: 28KB - Downloads: 429)

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Spinko
Member

Total Posts:  41

Het feest kan beginnen want Gui komt met een release van de dutch translation binnen!

Magento Community
Magento Community

Nijhof Internet Media
Member

Total Posts:  32
Netherlands

Geweldig, dit helpt iedereen weer een stukje vooruit.

Wat ik nog tegen kwam in de vertaling:
Bij de mogelijkheid List of Grid:
“Grid” is vertaald in “Foto-gallerij”; voor mijn gevoel een beetje vreemd, het wekt de indruk dat je een geheel andere presentatie van de produkten krijgt met bijv. alleen foto’s.

Zou “Tabel” niet een betere vertaling zijn?
Als je het over weergave hebt is volgens mij “Lijst weergave” en “Tabel weergave” algemeen geaccepteerd.
Nog beter zou zijn de weergave van icoontjes zoals op funda.nl smile

Magento Community
Magento Community

Peter_09
Member

Total Posts:  40

Super! Dank aan de mensen die hier aan mee hebben gewerkt!

Misschien nog een kleine verbetering, met het gebruik van ‘’Tier Price/Staffel’’ krijg je als klant het volgende te zien:

Koop 10 voor € 21,00 per stuk. en opslaan 4%

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Goeie zaak!

Misschien handig om ff een timestamp in de zip file name te doen zodat we nieuwe versies makkelijker kunnen bijhouden.

Magento Community
Magento Community

Winkelman
Jr. Member

Total Posts:  4

Hallo Allemaal,

Top gedaan mensen, Go Dutch Magento.

Kleine schrijf foutjes kan ik die hier in dit topic doorgeven?

Bij mail ons, het contact formulier is Contactgege s i.p.v Contact Gegevens

Hoop dat jullie er iets mee kunnen, Zo niet dan hoor ik het graag.

Magento Community
Magento Community

mcSherpa
Member

Total Posts:  33
Groningen

@Nijhof en Ber-Art: grid
Dank voor jullie feedback. In de definitieve versie wordt Grid vertaald met Tabel in het back-end, en met Foto-tabel in het front-end.  De volstrekte digibeten die ik altijd raadpleeg over de duidelijkheid van vertalingen, snapten namelijk niet waarom ze zouden switchen tussen Lijst en Tabel. Toen ik uitlegde dat je in de lijst-weergave extra informatie krijgt (short description) en dat bij de tabel-weergave de foto’s gemakkelijk naast elkaar kunt vergelijken, antwoordden ze: “Zeg dat dan! Da’s wel handig...”. Vandaar de termen Info-lijst en Foto-tabel, hopelijk the best of both worlds.
Maar ik vind het een geruststellende gedachte dat iedere ontwikkelaar gemakkelijk zelf zijn teksten kan aanpassen in Magento. wink
Ik zal het ook aanpassen in de wiki: http://www.magentocommerce.com/wiki/groups/275/algemene_termen

Magento Community
Magento Community

teun
Jr. Member

Total Posts:  11

voor de tekst bij tier-pricing, waar “opslaan” ipv bespaar oid word gebruikt. dus, koop x aantal stuks en opslaan x%!

Ik ben er bijna geheel zeker van dat deze fout zit in mage_catalog.csv, hier zit 2x de save in, éénmaal met hoofdletter, éénmaal zonder hoofdletter, ik ben er bijna compleet zeker van dat de “save” zonder hoofdletter de string is die verkeerd vertaald wordt, en aangepast moet worden. Maar ik heb het zelf opgegeven om tier pricing in te voeren in mijn webshops. Het is mij namelijk niet gelukt om configureerbare producten goed te tierpricen en ook nog eens in de productview het blok met de kortingen weer te kunnen laten geven.

Dit zorgt er ook voor dat ik het dus niet kan testen, zou iemand die tier-pricing gebruikt, of wel weet hoe hij dit blok kan weergeven dit kunnen testen en zijn bevindingen hier kunnen plaatsten, als mijn gevoel juist is kan het nog meegenomen worden in de finale versie.

en tevens als iemand weet hoe je tierpricing wel kan laten weergeven in je productview en kan laten werken, pls stuur me dit dan in een pm. (dit is niet het juiste forum!)

Teun

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

Teun, is dat backend of frontend ?

Magento Community
Magento Community

Wouter_
Member

Total Posts:  34

teun - 29 January 2009 11:53 PM

voor de tekst bij tier-pricing, waar “opslaan” ipv bespaar oid word gebruikt. dus, koop x aantal stuks en opslaan x%!

Ik ben er bijna geheel zeker van dat deze fout zit in mage_catalog.csv, hier zit 2x de save in, éénmaal met hoofdletter, éénmaal zonder hoofdletter, ik ben er bijna compleet zeker van dat de “save” zonder hoofdletter de string is die verkeerd vertaald wordt, en aangepast moet worden. Maar ik heb het zelf opgegeven om tier pricing in te voeren in mijn webshops. Het is mij namelijk niet gelukt om configureerbare producten goed te tierpricen en ook nog eens in de productview het blok met de kortingen weer te kunnen laten geven.

Dit zorgt er ook voor dat ik het dus niet kan testen, zou iemand die tier-pricing gebruikt, of wel weet hoe hij dit blok kan weergeven dit kunnen testen en zijn bevindingen hier kunnen plaatsten, als mijn gevoel juist is kan het nog meegenomen worden in de finale versie.

en tevens als iemand weet hoe je tierpricing wel kan laten weergeven in je productview en kan laten werken, pls stuur me dit dan in een pm. (dit is niet het juiste forum!)

Teun

Hey,

Heb het veranderd in “bespaar”, opgeslagen en geupload maar het veranderd bij mij dan in het engels. Raar dus maar weer teruggezet. Even verder kijken welk bestand we dan moeten wijzigen.

Magento Community
Magento Community

Appmerce
Guru

Total Posts:  376
Amsterdam, The Netherlands

Kunnen we deze unofficial laten importeren in de officiele? DAt kan hoor, je kunt de csv bestanden importeren naar de community translate pagina. Maar dan moeten de mods van de officiele vertaling daar even tijd voor nemen!! Belachelijk dat het zo moet, via een unofficial omweg. Maar zeker 100% applaus voor de mensen die hieraan gewerkt hebben. Het werkt natuurlijk fantastisch goed. Helaas kunnen Nederlanders niet zo goed bureaucratie omzijlen ofzo? Laat dit ding ff importeren naar de official. Die staat -verbazingwekkend- op 0,02%… Van de gekken natuurlijk.

Magento Community
Magento Community

alexvanrijs
Jr. Member

Total Posts:  2

Het viel mij inderdaad ook op dat bij staffelprijzen er “opslaan” staat i.p.v bespaar o.i.d.
Verder heb ik onder app/locale/nl_NL alle csv bestanden doorzocht naar “opslaan”, dus met een kleine “o”. Enige bestand waar deze in voorkwam was mage_catalog.csv. daar komt opslaan 2 x in voor. Na editten blijft hij op opslaan staan. Does someone have any clue how to change this?

Magento Community
Magento Community

J_T_
Mentor

Total Posts:  1961
London-ish, UK

Heb je je cache ververst?

# grep -r -i opslaan /app

Dat zou alle files moeten vinden…

Magento Community
Magento Community

alexvanrijs
Jr. Member

Total Posts:  2

:D Jep, dat was het.. Bedankt.

Magento Community
Magento Community

Gui
Guru

De nieuwe versie is uit. Volledige vertaling (100% dus) Vertaling is gebaseerd op 1.2.1. en is stable.  Nogmaals bedankt iedereen!

Magento Community
Magento Community

symfony XIB
Jr. Member

Total Posts:  18
The Netherlands

Goed nieuws om te zien hoe deze vertaling is aangepakt. THX iedereen.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top
Page 1 of 2