Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Oprette produkt - Simpelt eller konfigurerbart? 

janesorensen
Jr. Member

Total Posts:  1

Åbnede min første webshop for 1 måneds tid siden og er helt ny til Magento.

Jeg har nogle produkter, som har forskellige størrelser og/eller farver.

Fremgangsmåden, når jeg opretter et ny produkt er følgende:

1. Produktegenskaber -> Egenskaber -> Opretter f.x “Størrelse” og alle tilhørende størrelser
2. Produktegenskaber -> Opretter et nyt sæt
3. Produkter -> Tilføj produkt -> Vælger det sæt jeg lige har oprettet og vælger konfigurerbart produkt
4. Udfylder alle oplysningerne. Visibility skal være “Katalog, søgning”, og til SKU skriver jeg bare et tilfældigt tal
5. Underprodukter -> Hurtig simpel produktoprettelse -> Visibility til “Ikke inviduelt synlige”, og jeg skriver nu det rigtige SKU
6. Gem

Jeg får så 1 produkt, hvor kunde kan vælge den størrelse han/hun ønsker.

Det, som irriterer mig lidt er, at jeg skal skrive SKU til det konfigurerbare produkt, selv om det kun er de forskellige størrelser/produkter, der er “egentlige” produkt, hvis i forstÃ¥r, hvad jeg mener?

Jeg sælger produkt A, som har 3 forskellige størrelser. Hver størrelse har sit eget SKU, f.x 100, 101 og 102. Men jeg bliver nød til at give produkt A et SKU også, så den giver jeg f.x 16548199498987898.

Er det den korrekte fremgangsmåde jeg benytter?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

jeppejensen
Member

Total Posts:  40
Værløse, Denmark

Det er en korrekt metode, og ja, du skal skrive en SKU på hovedproduktet - der er ingen vej uden om.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top