Magento Forum

Regel for indkøbskurv virker på forkert kundegruppe

michaelsdk
Jr. Member

Total Posts:  12

Jeg har oprettet en regel til indkøbskurven der giver gratis fragt - det virker som sådan også fint nok. Men jeg vil gerne have den til kun at virke på en bestemt kundegruppe - og her går det galt. Jeg har oprettet en kundegruppe ‘Fri fragt’ som også er tildelt kunden, men kunden får kun fri fragt (fra reglen), hvis reglen er sat til at gælde “General” gruppen og ikke “Fri fragt” gruppen. Nogle der har en løsning?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

jeppejensen
Member

Total Posts:  40
Værløse, Denmark

Det burde være lige til. Kan jeg få dig til at poste et screenshop af den regel du har lavet?

Magento Community
Magento Community

michaelsdk
Jr. Member

Reglen er her sat til General - og virker selvom kunden er i “CT kunderabat” gruppen. Sætter jeg reglen til kun at gælde “CT kunderabat” virker det ikke!

Image Attachments
frifragt.jpg

Magento Community
Magento Community

jeppejensen
Member

Værløse, Denmark

Det eneste jeg umiddelbart kan komme i tanke om, er at du skal tjekke om din kunde er i den rigtige gruppe.
Ellers kan du se om der muligvis er en regel der stopper rabatten før den bliver aktiveret. Læs evt her: http://www.commercegruppen.dk/magento-prisregler-for-indkobskurv/

Hvis det stadig ikke virker, så prøv engang at poste de andre faner i prisreglen.

Magento Community
Magento Community

michaelsdk
Jr. Member

Her vedhæftet regel samt kundeopsætning

Det underlige er jo at er gruppen på reglen sat til at gælde ‘General’ gruppen så virker det på kunden (som er i en anden gruppe) - (ved køb over 500).  Sætter jeg grupperne til det samme virker det ikke. - og jeg har ikke andre rabatopsætninge der konflikter.

Image Attachments
fragt1.jpgfragt2.jpgkunde.jpg

Magento Community
Magento Community

jeppejensen
Member

Værløse, Denmark

Ja, det ser godt nok rigtigt ud.

Det eneste jeg kan forestille mig, er at din bruger eller prisreglen muligvis er “fanget” i cachen. Prøv evt. at oprette en ny bruger med rabat kundegruppen og prøv med den i en ny session, efter du har clearet cachen etc. (jeg tror ikke de virker men det er forsøget værd)

Prøv evt også at tildele en special pris til kundegruppe - så du kan se om gruppen “slår igennem” andre steder.

Magento Community
Magento Community

michaelsdk
Jr. Member

Indkøbsreglen virker kun med \"General\" som skrevet ovenfor. Har prøvet at slette gruppen og tildele den på ny til kunden. Sætter jeg derimod specielpris på en vare, slår den kun igennem hvis kundegruppen er den samme som på kunden (som den også skal)!

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top