Magento Forum

verzendwijze aanpassen aan afmeting

fuzzyt
Jr. Member

Total Posts:  7

Ik heb een aantal artikelen die heel weinig wegen, maar die toch alleen met pakketpost verzonden kunnen worden.
Hoe kan ik dit het beste instellen?
Ik kreeg van iemand het advies om de betreffende artikelen gewoon “zwaarder” te maken bij de gewicht opgave, maar dat is geen optie voor mij omdat ik regelmatig pakketten verzend die rond de 10 kg of zwaarder zijn, en dan dus niet uitkom met de artikelen die wel het juiste gewicht hebben.
Kan dit bv met winkelwagen regels of attributen?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

Het advies dat je hebt gekregen is in de praktijk toch het beste advies. Alle andere opties, met modules e.d., kosten verhoudingsgewijs snel veel geld en leveren niet het gewenste resultaat op. Het advies is dan ook om een zgn. volumegewicht toe te passen. Bij het aanmelden van je zending bij PostNL kun je dan het daadwerkelijke gewicht opgeven.

Magento Community
Magento Community

fuzzyt
Jr. Member

Total Posts:  7

Bedankt voor de reactie, maar ik ben bang dat omdat mensen via ideal betalen dan gemakkelijk te veel betalen voor de verzending.
Ik zit regelmatig tegen de 10 kilo aan, en als ik dan zo’n artikel zwaarder maak komen ze dus onterecht op een verzendprijs van tussen de 10 en 30 kilo ipv dat ze (met het werkelijke gewicht) maar hoeven te betalen voor een verzending tot 10 kilo.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top