Magento Forum

shop + admin in nederlands? 

Vossie75
Sr. Member

Total Posts:  133

Hallo,
Ik heb de nl taalbestanden naar de server geupload (/app/locale/nl_NL) en in de admin links onderin nederlands geselecteerd.

de waardes in dropdown boxen in de admin zijn nu wel nederlands, maar verder alle menu’s zijn nog gewoon in het engels.
Zelfde geld voor de shop, dat is ook gewoon allemaal nog in het engels.

Hoe krijg ik dit nu in het nederlands?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Vossie75
Sr. Member

Ik heb de shop nu in het nederlands, maar ging pas goed nadat ik eerst via magento connect een oude nl taal had geinstaleerd en daarna via ftp de bestanden vanaf http://www.ostranslate.org/main.php?root=7 had geupload.

De admin is echter nog steeds voor 99,9% in het engels, maar is me niet duidelijk of dat in het geheel wel vertaald is

Magento Community
Magento Community

hydra
Guru

Total Posts:  378
Amsterdam

Hoi,
De volledige (frontend,backend) vertaling is net in beta verschenen. (zie de magento vertaal groep DUTCH en magento connect )
Ik geloof dat het de bedoeling is dat 27 jan de officiële release uitkomt.
Je kunt die dan installeren via magento connect en dan zouden zo wel de client en de admin gedeeltes volledig vertaald zijn.

Magento Community
Magento Community

Vossie75
Sr. Member

bedankt voor de reactie.
Het probleem is dat er geen touw aan vast te knopen is welke vertaling nu de juiste is.
Ik ben op deze site en erbuiten ondertussen ruim 15 verschillende vertalingen tegen gekomen die geen van alle compleet zijn of die bijna compleet zijn maar niet meer afgemaakt worden.

Ik heb nu de bestanden vanaf http://www.ostranslate.org/main.php?root=7 geupload, die zouden volgens het overzicht op 3 files na klaar zijn.
of staan in die lijst de files voor de admin er nog niet bij?

Magento Community
Magento Community

Vossie75
Sr. Member

oke… kennelijk was het een catch probleem.
Was net in de admin bezig en van een op andere moment was de admin namelijk alsnog in het nederlands.
Ziet er goed uit de vertaling grin

Magento Community
Magento Community

teun
Jr. Member

Total Posts:  11

de bestanden uit de vertaling die jij hebt zijn niet van toepassing op nederlandse shops, maar zijn onderdelen die alleen te gebruiken zijn in amerika of bijvoorbeeld google checkout (dat kan volgens mij ook (nog?) niet in NL). Dus de overige dingen zijn wel vertaald.

Tijdens het ontwikkelen en aanpassen van je webshop raad ik je aan om caching uit te schakelen. dan worden verandering direct zichtbaar. in admin naar: systeem -> cache beheer

als je shop live is of gaat kan je het daarna wel weer aanzetten.

Groet
Teun

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top