Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Magento hosting

Stripboek
Jr. Member

Total Posts:  3

Magento ziet er goed uit
Magento ziet er mooi uit en ik wil het een kans geven voor mijn huidige/toekomstige winkels.

Hosting ondersteund geen Magento
Ik loop echter tegen het feit aan dat mijn hostingbedrijf geen Magento ondersteund. Ik krijg een curl error, deze zou niet enabled zijn.
Ik host mijn sites bij mijndomein.nl, omdat mijn sites snel worden geladen en er een goede uptime is en ze zijn goedkoop. 30 euro per jaar inclusief domeinnaam en hosting.
Nu zie ik wel speciale Magento hosting pakketten bij andere bedrijven, maar deze kosten vaak een veelvoud van wat ik bij mijndomein.nl betaal. Ik wil vooralsnog experimenteren of Magento snel genoeg is voor mijn webshops (+ 500 artikelen in 1 shop)
Is er ergens een lijst van hostingbedrijven die Magento ondersteunen?
Heeft iemand bij mijndomein.nl Magento werkend gekregen?

Snelheid van Magento
Ik heb nog een andere vraag die hier bij past. Ik lees vaak dat Magento langzamer is dan bijv. oscommerce. Van de makers van Magento lees ik op het forum vanaf 2007 dat ze dit gaan verbeteren, maar tot nu toe in 2009 lees ik van gebruikers/developers dat de snelheid nog steeds te wensen over laat. Er zouden wel aanpassingen kunnen worden gedaan, maar waarom zit dit dan niet standaard al in Magento?
Wat is jullie ervaring met de snelheid? Geef daarbij ook aan bij welk bedrijf je host en of je shop ‘live’ is en hoeveel produkten je ongeveer hebt.

Alvast bedankt voor een reactie.

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

hydra
Guru

Total Posts:  378
Amsterdam

Magento op een goedkope shared hosting account gaat niet goed werken, er zitten dan veel te veel sites op één server.
Dat is ook de reden dat de hosting pakketten voor Magento over het algemeen een stuk duurder zijn.
Je zit dan met minder mensen op een server zodat er performance genoeg is voor Magento.
Wanneer je Magento gebruikt op een server die daar voor getuned is, met genoeg resources, zijn er weinig performance problemen.
Ik denk dat je beter af bent met Prestashop of zen-cart.

Ronald.

Magento Community
Magento Community

Stripboek
Jr. Member

Total Posts:  3

Bedankt voor je antwoord. Magento gaat het dan niet worden voor mij, snelheid is heel belangrijk voor een webshop.
Op dit moment heb ik x-cart, maar ben niet tevreden.
Zen-cart kende ik, maar dat ziet er voor mij niet goed uit. (teveel aanpassingen die ik moet laten maken)
Prestashop ziet er goed uit en heeft ‘snelheid’ als speerpunt.
Helaas is Prestashop zo nieuw, dat er nog weinig shops of aanvullingen zijn, maar ik hou het zeker in de gaten.

Magento Community
Magento Community

hydra
Guru

Total Posts:  378
Amsterdam

Ik heb Prestashop ook uitvoerig getest en ik denk dat je daar best een goed shop mee kunt bouwen.
De modules die je het meest nodig hebt zijn er wel al, zoals iDeal enz,
Ik denk dat je er een heel eind mee komt, zeker vergeleken met je x-cart.
Succes in ieder geval.
Ronald.

Magento Community
Magento Community

GruusByte
Jr. Member

Total Posts:  17
Amsterdam, Nederland

Magento kan prima snel zijn
Over prestaties en Magento: eind 2008 en begin 2009 deden weinig hostingproviders aan een specifieke setup voor Magento. Daar zijn een hoop techies daarna opgedoken, er zijn lijsten met tips en trucs voor goede hostingruimte bekend. Het feit dat Magento veeleisend is, maakt dat de hostingruimte goed geregeld moet zijn. Maar het is zeker mogelijk om het goed en snel te krijgen, waarna je de grote vruchten van Magento kunt gaan plukken! smile

Groet!
Gruus

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top