Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Køb af theme: forskel på multi store og single store? 

KennethJ
Jr. Member

Total Posts:  4

Hejsa,

Jeg er ved at sætte en shop op med række underliggende shops - altså Magento Mall-funktionen. Og til det skal jeg selvfølgelig bruge et tema.

Men jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal kigge efter. Nogle temaer reklamerer med at de er lavet til mall (eller multi site, som det også bliver kaldt) mens andre ikke reklamerer for det. Hvad er forskellen på disse themes helt præcist?

Umiddelbart er der vel ingen teknisk forskel, eller overser jeg noget helt grundlæggende i forskellen på multi shop og single shop?

Venligst,
Kenneth

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

jeppejensen
Member

Total Posts:  40
Værløse, Denmark

Hej,
Der er forskel på Mall themes og standard themes. Hvis du kigger på demo sitet, kan du se, at der er butiksnavigation i toppen.
Det drejer sig om ores.phtml og boxes.css - og sikkert flere.
Men hólder du dig til Mall themes skulle du ikke støde ind i problemer.

Har du tænkt dig at bruge Magento Mall som det er tænkt (altså et indkøbs center med forskellige butikker), eller skal du bare bruge et multistore site?

Magento Community
Magento Community

KennethJ
Jr. Member

Hej Jeppe,

Tak for svar! Den navigation du snakker om, er det ikke blot at tilføje den på et almindeligt tema? Med lidt teknisk snilde burde det vel kunne lade sig gøre. Eller misforstår jeg?

Angående opbygningen, så er det tanken at jeg skal hoste en markedsplads hvor hver forretning kan sælge sine produkter. Alle transaktioner og lignende håndteres af mig og den eneste forskel på hver forretning er således udseende og hvilke produkter der kan købes. Det hele er placeret på samme domæne.

Måske er det bedre at sætte det op så hver root category (altså hver butik på markedspladsen) har sit eget design?

Magento Community
Magento Community

jeppejensen
Member

Total Posts:  40
Værløse, Denmark

Hej igen,
Spørgsmålet er først og fremmest om dine forskellige butikker selv skal have adgang til deres backend?
Hvis ikke, så kan du nøjes med en Magento CE i stedet for den Enterprise du sidder og kigger på nu (som jo også koster en del om året).

I sÃ¥ tilfælde er det “bare” et spørgsmÃ¥l om views/skins.

Magento Community
Magento Community

KennethJ
Jr. Member

Aha, så lærte jeg også det!

Jeg ville optimalt set gerne have at hver butik har mulighed for at redigere/tilføje/fjerne egne produkter, prissætning, tilbud og lignende - og så vidt jeg kan se, så er det muligt via et plugin. Eksempelvis dette: http://www.magentocommerce.com/magento-connect/advanced-permissions.html

Men tak for svar, jeg blev i hvert fald lidt klogere på det med views/skins/temaer.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top