Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

4 producten per rij ipv 3

audreyvleugels
Jr. Member

Total Posts:  4

Ik maak gebruik van het grayscale thema in magento maar ik krijg maar geen 4 ipv 3 producten ingesteld per rij. Ik heb al vanalles geprobeerd maar hopelijk weet hier iemand het antwoord?

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

MarvinEcom
Jr. Member

Total Posts:  6

Hoi Audrey,

Ken deze theme niet, maar dit kan je aanpassen in de category.xml in je theme folder (app/design/frontend/default/<theme>/layout). In de <catalog_category_default translate="label"> voor de standaard categorie weergave en de <catalog_category_layered translate="label"> voor de gelaagde navigatie.

Zoek hier even naar het volgende stukje:

<action method="addColumnCountLayoutDepend"><layout>empty</layout><count>6</count></action>
<action method="addColumnCountLayoutDepend"><layout>one_column</layout><count>5</count></action>
<action method="addColumnCountLayoutDepend"><layout>two_columns_left</layout><count>4</count></action>
<action method="addColumnCountLayoutDepend"><layout>two_columns_right</layout><count>4</count></action>
<action method="addColumnCountLayoutDepend"><layout>three_columns</layout><count>3</count></action>

Hier kan je op basis van de gebruikte pagina layout het aantal kolommen opgeven. Aanpassen, opslaan en daarna cache refreshen.

Succes!

Magento Community
Magento Community

audreyvleugels
Jr. Member

MarvinEcom - 09 October 2012 06:28 AM

Hoi Audrey,

Ken deze theme niet, maar dit kan je aanpassen in de category.xml in je theme folder (app/design/frontend/default/<theme>/layout). In de <catalog_category_default translate="label"> voor de standaard categorie weergave en de <catalog_category_layered translate="label"> voor de gelaagde navigatie.

Zoek hier even naar het volgende stukje:

<action method="addColumnCountLayoutDepend"><layout>empty</layout><count>6</count></action>
<action method="addColumnCountLayoutDepend"><layout>one_column</layout><count>5</count></action>
<action method="addColumnCountLayoutDepend"><layout>two_columns_left</layout><count>4</count></action>
<action method="addColumnCountLayoutDepend"><layout>two_columns_right</layout><count>4</count></action>
<action method="addColumnCountLayoutDepend"><layout>three_columns</layout><count>3</count></action>

Hier kan je op basis van de gebruikte pagina layout het aantal kolommen opgeven. Aanpassen, opslaan en daarna cache refreshen.

Succes!

Het probleem is dat in die map alleen local.xml staat en ik voor catalog naar base/default/layout moet gaan. Ik heb op beide plekken de aanpassing als volgt gedaan:
<action method="addColumnCountLayoutDepend"><layout>three_columns</layout><count>4</count></action>
<action method="setToolbarBlockName"><name>product_list_toolbar</name></action>

Cache geflushed, pagina vernieuwd. Helaas geen verandering :(

Magento Community
Magento Community

MarvinEcom
Jr. Member

Total Posts:  6

Stuur me anders even een PM, kan er wel even snel voor je naar kijken mocht je willen.

Magento Community
Magento Community

audreyvleugels
Jr. Member

Hoi Marvin,
Je hebt PM smile

Magento Community
Magento Community

Thea
Jr. Member

Total Posts:  3

hallo,

ik worstel met hetzelfde probleem, heb je het op kunnen lossen, en zo ja, hoe?

bedankt

Magento Community
Magento Community

audreyvleugels
Jr. Member

Thea - 31 October 2012 02:20 AM

hallo,

ik worstel met hetzelfde probleem, heb je het op kunnen lossen, en zo ja, hoe?

bedankt

Nee helaas heb ik het nog niet op kunnen lossen :(

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top