Magento Forum

BTW op factuur anders dan in winkelwagen

salieri
Jr. Member

Total Posts:  9

Hallo,

Sinds de aanpassing naar 21% BTW treed er wel een heel vreemd probleem op. Tijdens het winkelen staat overal netjes 21% BTW. Alle instellingen voor BTW met de hand nagelopen en kan geen fouten hier in ontdekken. Op de factuur staat echter de tekst “BTW (19%)”, met daarachter het BTW bedrag wat wel gebaseerd is op 21%. Erg verwarrend dus voor de klanten en de boekhouder. Ik heb de cache geleegd en de taal bestanden nagelopen, maar alles lijkt in orde.

Wat zie ik hier over het hoofd? We gebruiken Magento 1.6.1.0.

Dank!

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

Er zijn een aantal plekken waar je moet kijken, om te beginnen onder Verkopen > BTW > Beheer BTW Regels. Hier moet je sowieso al ergens 19% zien staan. Vervolgens klik je door op de eerste regel en zie je mogelijk al BTW-tariefgroep 19% staan. Staat dat hier niet, dan moet je één van de andere menu opties onder Verkopen > BTW bekijken. Ergens staat nog de omschrijving 19% en die is makkelijk naar 21% aan te passen.

Magento Community
Magento Community

salieri
Jr. Member

Dank voor de reply. Ik heb bij alle submenu\’s van Verkopen > BTW gekeken en ook alle beschrijvingen van de items gechecked, maar helaas staat nergens 19%. Alles stond reeds op 21%. Zou het ergens anders aan kunnen liggen?

Magento Community
Magento Community

MarvinEcom
Jr. Member

Total Posts:  6

Hoi Salieri, kloppen de bedragen wel? Kijk eens of je misschien de 19% BTW als tekst in de language file heb zitten: /app/locale/nl_NL/Mage_Tax.csv

Magento Community
Magento Community

salieri
Jr. Member

Hoi Marvin,

Dank voor je suggestie. Ik heb de file die je noemde nog eens dubbelgechecked, maar “19” komt er niet in voor, helaas.

Magento Community
Magento Community

blikje
Member

Total Posts:  35

Misschien in de sales mails die verzonden worden?

Magento Community
Magento Community

salieri
Jr. Member

Gevonden! Het zat verstopt in de inline translation van een factuur PDF extensie. De inline translation was in de database al rechtstreeks aangepast, maar werd niet zichtbaar (zelfs niet na het legen van alle caches). De oplossing was om de inline translation opnieuw te doen vanuit de Magento backend. Bedankt voor alle suggesties iedereen!

Magento Community
Magento Community

Vyndrox
Jr. Member

Total Posts:  4

salieri - 14 October 2012 11:04 PM

Gevonden! Het zat verstopt in de inline translation van een factuur PDF extensie. De inline translation was in de database al rechtstreeks aangepast, maar werd niet zichtbaar (zelfs niet na het legen van alle caches). De oplossing was om de inline translation opnieuw te doen vanuit de Magento backend. Bedankt voor alle suggesties iedereen!

Hi Salieri,

Ik loop tegen een zelfde soort probleem aan, na het wijzigen van 19% naar 21% heeft de btw geen tekst label meer op de invoice.
Dat is nu een leegveld met wel een correct bedrag er achter.

Waar heb je het aangepast?

Magento Community
Magento Community

salieri
Jr. Member

Hoi Vyndrox,

Eerst heb ik de inline translation for de backend aangezet in de configuratie: backend/system/configuration/developer/Translate inline: Enabled for backend => Yes.

Dan ga je naar de facturen backend/Sales/Invoices en klik je op een willekeurige factuur.

Ga met je muis over de plek waar de tekst hoort te staan, klik op het vierkantje wat tevoorschijn komt en wijzig de tekst.

Ververs de cache en dan pas zou de wijziging zichtbaar moeten zijn.

Ik deed dit op Magento 1.6.1.0, het kan zijn dat eerdere versies van Magento geen backend inline translation hebben, maar alleen frontend inline translation.

Succes!

Magento Community
Magento Community

Vyndrox
Jr. Member

Total Posts:  4

Bedankt voor je reactie.
Probleem is bij helaas wat anders, want bij sales->invoice zijn alle velden correct.

Pas bij het uitprinten kloppen de labels niet meer.
Hoe worden de tekst labels (zoals btw:) gegenereerd?

Magento Community
Magento Community

salieri
Jr. Member

Hi Vyndrox,

De labels staan waarschijnlijk gedefinieerd in de template files. Welke template file je moet hebben om het handmatig op te zoeken, hangt af van de extensie (of native code) die je gebruikt om PDF bestanden te genereren. Misschien mist het juiste label in je Nederlandse taalbestand, het kan helpen je NL taalbestanden te diffen met een recente Engelse en/of Nederlandse versie om er achter te komen of er wat labels missen.

Succes!

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
    Back to top