Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

htaccess bestand kwijt

Techable
Jr. Member

Total Posts:  3

Ik ben bij 2 providers Magento aan het installeren, om het pakket aan te leren.

Bij provider 1 ging dat probleemloos, en zag ik wel een htaccess bestand in de root.
Bij provider 2 krijg ik steeds een server error 500 tijdens de installatie, en zie ik geen htaccess bestand.

Bij beide zijn alle bestanden met Filezilla naar de webserver gekopiëerd.

Heeft er iemand een idee waar het fout kan gaan?

Jan

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Appmerce
Guru

Total Posts:  376
Amsterdam, The Netherlands

Sommige (ouderwetse) hosting providers wissen automatisch het .htaccess bestand,… omdat ze niet willen dat mensen dat gebruiken. Dus gewoon je site ergens anders hosten.

Magento Community
Magento Community

Tim_
Jr. Member

Total Posts:  25
Netherlands

Het probleem hoeft niet aan de webhoster te liggen. Van welke hostingprovider maak je gebruik?

Weet je zeker dat Filezilla het bestand juist heeft geupload naar de webserver? Wat je anders nog kan proberen is het gecomprimeerde Magento installatiebestand te uploaden via de filemanager van je control panel. Bij Direct Admin is dit bijvoorbeeld mogelijk, ik neem aan dat Plesk hier ook mee overweg kan.

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top