Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Website niet meer bereikbaar na REWRITE ENGINE ON

SportArtikelSt
Jr. Member

Total Posts:  4

Beste magento gebruikers,

Ik heb vandaag rewrite engine ON gezet in mijn backend administratie. Nu krijg ik opeens een fout code te zien: Ik kan dus ook niet meer inloggen om deze rewrite UIT te zetten. Heeft iemand hier ervaring mee? Baal er echt ontzettend van. Ik hoop dat iemand mij een uitweg kan bieden…

Foutcode:

There has been an error processing your request
Exception printing is disabled by default for security reasons.

Error log record number: 257499886277

Groeten Ruud

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

De melding die je krijgt hoeft niet per sé te maken te hebben met de rewrite engine. Maar de kans is groot van wel natuurlijk. Om de daadwerkelijke fout te achterhalen, moet je even FTP openen en in de map /var/reports op zoek gaan naar het rapport met nummer 257499886277. Dit rapport kun je downloaden en openen in een text editor. Je ziet daar in ieder geval het probleem. De oplossing kan dan wellicht makkelijker gevonden worden.

Magento Community
Magento Community

SportArtikelSt
Jr. Member

Total Posts:  4

Mindstretch bedankt voor je reactie,

Ik heb gedaan wat je voorstelde. Maar omdat ik maar een kwart programmeur ben, kan ik zo uit deze tekst niet echt het probleem halen. Behalve dan dat ik net als ieder ander mens kan lezen dat er geen verbinding met de SQL server gemaakt kan worden. Kun jij mij mischien vertellen waar het probleem in zit afgaande op deze tekst?

a:4:{i:0;s:106:\"SQLSTATE[HY000] [2002] Can\’t connect to local MySQL server through socket \’/var/lib/mysql/mysql.sock\’ (11)\";i:1;s:2913:\"#0 /home/egal/public_html/lib/Zend/Db/Adapter/Pdo/Mysql.php(96): Zend_Db_Adapter_Pdo_Abstract->_connect()
#1 /home/egal/public_html/lib/Varien/Db/Adapter/Pdo/Mysql.php(313): Zend_Db_Adapter_Pdo_Mysql->_connect()
#2 /home/egal/public_html/lib/Zend/Db/Adapter/Abstract.php(459): Varien_Db_Adapter_Pdo_Mysql->_connect()
#3 /home/egal/public_html/lib/Zend/Db/Adapter/Pdo/Abstract.php(238): Zend_Db_Adapter_Abstract->query(\’SET NAMES utf8\’, Array)
#4 /home/egal/public_html/lib/Varien/Db/Adapter/Pdo/Mysql.php(419): Zend_Db_Adapter_Pdo_Abstract->query(\’SET NAMES utf8\’, Array)
#5 /home/egal/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource.php(169): Varien_Db_Adapter_Pdo_Mysql->query(\’SET NAMES utf8\’)
#6 /home/egal/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource.php(110): Mage_Core_Model_Resource->_newConnection(\’pdo_mysql\’, Object(Mage_Core_Model_Config_Element))
#7 /home/egal/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Db/Abstract.php(320): Mage_Core_Model_Resource->getConnection(\’core_write\’)
#8 /home/egal/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Db/Abstract.php(350): Mage_Core_Model_Resource_Db_Abstract->_getConnection(\’write\’)
#9 /home/egal/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Db/Abstract.php(335): Mage_Core_Model_Resource_Db_Abstract->_getWriteAdapter()
#10 /home/egal/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Db/Abstract.php(360): Mage_Core_Model_Resource_Db_Abstract->_getReadAdapter()
#11 /home/egal/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/Resource/Db/Collection/Abstract.php(134): Mage_Core_Model_Resource_Db_Abstract->getReadConnection()
#12 /home/egal/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/Config.php(1348): Mage_Core_Model_Resource_Db_Collection_Abstract->__construct(Object(Mage_Core_Model_Resource_Website))
#13 /home/egal/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/Config.php(1380): Mage_Core_Model_Config->getModelInstance(\’core_resource/w...\’, Object(Mage_Core_Model_Resource_Website))
#14 /home/egal/public_html/app/Mage.php(490): Mage_Core_Model_Config->getResourceModelInstance(\’core/website_co...\’, Object(Mage_Core_Model_Resource_Website))
#15 /home/egal/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/Abstract.php(208): Mage::getResourceModel(\’core/website_co...\’, Object(Mage_Core_Model_Resource_Website))
#16 /home/egal/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/Abstract.php(213): Mage_Core_Model_Abstract->getResourceCollection()
#17 /home/egal/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/App.php(608): Mage_Core_Model_Abstract->getCollection()
#18 /home/egal/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/App.php(466): Mage_Core_Model_App->_initStores()
#19 /home/egal/public_html/app/code/core/Mage/Core/Model/App.php(349): Mage_Core_Model_App->_initCurrentStore(\’base\’, \’store\’)
#20 /home/egal/public_html/app/Mage.php(683): Mage_Core_Model_App->run(Array)
#21 /home/egal/public_html/index.php(92): Mage::run(\’base\’, \’store\’)
#22 {main}\”;s:3:\"url\”;s:1:\"/\”;s:11:\"script_name\”;s:10:\"/index.php\";}\\

Vriendelijke groet,

Magento Community
Magento Community

Mindstretch
Guru

Total Posts:  398
Enschede

SportArtikelSt - 22 September 2012 01:13 AM

Mindstretch bedankt voor je reactie,

Ik heb gedaan wat je voorstelde. Maar omdat ik maar een kwart programmeur ben, kan ik zo uit deze tekst niet echt het probleem halen. Behalve dan dat ik net als ieder ander mens kan lezen dat er geen verbinding met de SQL server gemaakt kan worden. Kun jij mij mischien vertellen waar het probleem in zit afgaande op deze tekst?

Je noemt het zelf al… Er kan geen verbinding gemaakt worden met MySQL. Je moet dus eerst onderzoeken of de MySQL server aan staat, of de logingegevens kloppen, etc, etc. Zorg er ook voor dat je cache folder leeg is (var/cache).

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top