Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

btw instellen voor NL, EU en daarbuiten, bedrijven en particulier

jarnotb
Jr. Member

Total Posts:  8

Werk nu sinds een paar weken met Magento en het gaat vrij aardig. Ben nu bezig mn webshop meertalig te maken; en krijg dan later natuurlijk ook te maken met BTW ja/nee. Lever nl. aan zowel particulieren en bedrijven, in NL, EU en buiten EU. Dat wordt dus een hele kluif, denk ik.

Wat ik bedoel is dat ik de BTW goed wil instellen; op zo’n manier dat

- bedrijven en personen in NL 21% BTW gaan betalen
- particulieren in de EU ook 21%
- bedrijven in de EU betalen 0%
- particulieren en bedrijven buiten de EU: 0%

En dan zo ingesteld dat Magento automatisch herkent welk percentage BTW genomen moet worden; aan de hand van het adres/land.

Dan zal ik dus ook een KVK-veld moeten aanmaken zodat dit door de bezoeker desgevraagd ingevuld kan worden. En dat dan weer online gechecked kan worden of het wel een echt bedrijf is of een slimmerik die even wat getalletjes intikt om zo 21% goedkoper te kunnen inkopen.

Is hier een workaround voor? Het lijkt mij dat iedere internationale magento-webshop dit goed heeft staan, incl. KvK-checker. Maar ik kan het niet vinden. Hoor het graag!

Alvast dank

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

cladon
Jr. Member

Total Posts:  5

Ik zit eigenlijk met dezelfde vraag!

Magento Community
Magento Community

jarnotb
Jr. Member

Heb iets gevonden dat goed op weg kan helpen: https://support.pillwax.com/open-source/doku.php?id=magento:euvat:settings:customergroups

En zo zijn er nog wel meer. Bottomline is: in 1.7 wat instellingen aanpassen en dan moet het werken. Echter!

Toch gaat het niet goed.

Instellen EU VAT in 1.7

Bij het instellen van de EU VAT checker in 1.7 (community) loop ik tegen het volgende aan: iedere categorie (B2Beu, NL, non-EU) gaat goed; behalve indien een Europese particulier bestelt; dan wordt er in mijn testshop toch geen BTW berekend. Ook bij een foutief BTWnummer wordt er toch geen BTW in rekening gebracht. Dit terwijl de instellingen toch goed staan (denk ik)

Heb alles nagelopen: alles staat zoals het hier staat beschreven: https://support.pillwax.com/open-source/doku.php?id=magento:euvat:settings:customergroups

en toch gaat het niet goed. Waar moet ik aan denken? Zie ik iets over het hoofd?

Hoor zeer graag van u!

Magento Community
Magento Community

jennifer1
Jr. Member

Total Posts:  5

Hallo Jarnotb,

heb je ondertussen een oplossing hiervoor gevonden? Want bij mij lukt het ook niet. Nochtans heb ik alle stappen ook overlopen.

Ik hoor het graag van je!

Magento Community
Magento Community

jarnotb
Jr. Member

jennifer1 - 07 March 2013 11:57 PM

Hallo Jarnotb,

heb je ondertussen een oplossing hiervoor gevonden? Want bij mij lukt het ook niet. Nochtans heb ik alle stappen ook overlopen.

Ik hoor het graag van je!

Hoi Jennifer,

Yep, heb ‘t werkend nu. Waar loop je vast?

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top