Posting in the Magento forums has been disabled pending the implementation of a new and improved forum solution which should better serve the community.

For new questions please post at magento.stackexchange.com, the community-run support site for the Magento community. We will be providing updates on the new forum solution soon. For questions or concerns please email community@magento.com.

Magento Forum

Upgrade naar PHP 5.3

rvdoorn
Jr. Member

Total Posts:  4

Hallo,

Mijn webhoster gaat de PHP versie op de servers upgraden van 5.2 naar 5.3. Ik vraag me af of dit problemen gaat geven met mijn Magento 1.7 installatie.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Het besturingssysteem van de server is overigens Windows.

Met vriendelijke groet,
Ron

Magento Community Magento Community
Magento Community
Magento Community

JonnaByte
Jr. Member

Total Posts:  1
Amsterdam

Hoi Ron,

Magento versies 1.4 en hoger zijn allemaal compatible met PHP5.3 dus in feite zou de upgrade van PHP 5.2 naar PHP 5.3 geen problemen moeten leveren. Let wel op dat erg oude componenten eventueel enkel op PHP5.2 draaien, maar dit zal waarschijnlijk niet zo zijn wink .

Een jaar geleden zijn wij ook naar PHP5.3 geupgraded en hierbij heeft geen van onze klanten problemen ondervonden. Daarnaast boden wij als overbrugging aan dat mensen gemakkelijk hun website met PHP5.3 konden testen en met een druk op de knop terug konden schakelen. Eventueel kan je even contact opnemen met je hostingpartij met de vraag of zij een mogelijkheid bieden om je website te testen met PHP5.3

Succes ermee!

Magento Community
Magento Community

rvdoorn
Jr. Member

Total Posts:  4

Hoi JonnaByte,

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Ik heb mijn webhoster gevraagd of zij een omgeving hadden waarin ik e.e.a. kon testen, maar het advies dat zij gaven was het installeren van een lokale WAMP omgeving op een eigen computer. Nu ben ik in de afgelopen tijd best handig geworden en schuif Magento redelijk soepel van de ene omgeving naar de andere, maar lokaal hostertje spelen, gaat me denk ik even een stap te ver. Bovendien vraag ik me af hoe representatief die test dan is.

Maar goed, zelfs het aangeven wanneer mijn server aan de beurt is, is al lastig. Wel dat het deze week gebeurt. En dat hoorde ik maandag.

Ik kan momenteel niet veel anders doen dan zorgen voor een goede recente dagelijkse backup en hopen dat het goed gaat. In ieder geval heeft jouw antwoord me enigszins gerustgesteld, waarvoor dank.

Met vriendelijke groet,
Ron

Magento Community
Magento Community
Magento Community
Magento Community
Back to top